onsdag 9 februari 2011

En sväng på sta'n

Efter besöket på Af igår gick jag en sväng på sta'n. Vädret var fint och stormen var som bortblåst (göteborgshumor?). Först blev det en lunch med Anders (yngste sonen) på Le Pain Français, med himmelska baguetter fyllda med rökt lax och pepparrotscantadou och kyckling och bacon. Till det varm choklad med grädde till sonen och kaffe till mig.
Som grädde på moset
avrundade sonen med en gigantisk chokladmuffins och jag åt en avlång modell som såg ut som en korv med senap, fast det var kolanougat och wienerdeg.

Efter det gick sonen tillbaka till jobbet och jag strosade iväg till Stadsmissionens butik, där jag inhandlade en signerad oljemålning för 20:-.

Den är inte så stor och ska få hänga i köket. Visst kan man väl ha oljemålningar i köket?

Gick vidare till Strikk, favoritbutiken, men köpte inget garn, bara kände och klappade. Dock kommer jag sällan därifrån utan nåt och den här gången var det knappar. Jag älskar knappar och köper när jag ser fina. Nu kommer jag ju att få användning för knappar i min verksamhet.
Stor knapp i turkos och rött 9:-/st

Rosor i plast 14:-/st, samma storlek som den turkos knappen ca 4 cm
Sötast (och dyrast) och minst är de här slagna knapparna med kattmotiv!
20:-/st ca 2 cm i diameter

Ganska nära ligger Bolagret och det är alltid kul att gå dit och titta på deras roliga och vackra saker. Kom därifrån med en tesil. Jag har redan en, men tycker att den är superbra och köpte en till. 29:- är den verkligen värd. Lätt att tömma, rolig i tekoppen och med en litet fat att ställa den på.


Hittade också de här små papperskassarna, vikta av veckotidningssidor av någon i Indonesien, för 5:-/st. Jag köpte några för att ha som presentpåsar eller nåt. Det fanns också större, av tidningspapper, för 15:-.
Bra återvinning och en rolig idé.
Sedan tog orken slut och jag tog spårvagnen hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar