onsdag 27 juni 2018

Heja Sverige, friskt humör...

När det inte händer så mycket i livet och man inte är så mobil är det lätt att det inte blir några blogginlägg!
Jag har fått ett rehabprogram av fysioterapeuten, som jag ska göra tre gånger om dagen och det har jag inte gjort - men väl två!
Jag blev på kort tid mycket bättre i knäna och kunde gå lättare. Det kändes bra och peppade mig att hålla igång "rehaben".
Häromdagen satte jag mig på huk utan att tänka mig för och det skulle jag inte gjort! Ajaj, nu fick jag mer ont, fast på ett annat ställe vid knät. Det blir det till att backa lite med träningen och snabbt bli bättre igen!

Som tur är är det fotboll flera gånger om dagen och jag har hittills sett ALLA matcher. Jag tycker att det är superroligt och jag sätter lite pengar då och då och då blir det ju ännu mer spännande!

Jag har fått sytt lite grand och stickat en del framför tv:n, så det har blivit lite raggsockar i värmen och en del barnkläder, bl.a. t-shirts!






I eftermiddag hejar jag på Sverige förstås och till middag blir det pitepalt!!! Det har mannen hittat på ICA (har det funnits där hela tiden utan att vi sett det?) och nu ska det festas!




Heja Sverige!!

9 kommentarer:

  1. Ja, det är så roligt med fotbolls-VM så det är inte klokt! Och nu kan ju jag också titta hur mycket jag vill!

    SvaraRadera
  2. Jättesöta t-shirts! Fotbollen blev jag överraskad av. Vi är ju riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är kul att sy små kläder som omväxling! Jag blev också överraskad och trodde, som så många andra, att det var kört!

      Radera
  3. Ja, det där med att sitta på huk - det kan man bara glömma.
    Men som sagt, ibland tänker man sig inte för.

    SvaraRadera
  4. Superkul med fotbollen, tycker jag som egentligen inte ens är särskilt intresserad.
    Och du gör så fina barnkläder!

    SvaraRadera
  5. @mossfolk Tack, det är inte så svårt som jag trodde innan jag hade provat! Och det roligaste är att det finns så roliga tyger. Jag köper oftast stuvar eller så har mamman (vars barn ska ha tröjorna 3½ och 1 år gamla - som dina väl?) köpt in lite tyger på rea eller i nån tygbod!

    Om du har lite trikåtyg liggande nånstans eller kommer över nåt billigt, så syr jag gärna till dina pojkar också! Skicka mig ett mail i så fall på info@storartat.se så fixar jag det!

    Ja, fotbollen är verkligen roligt och nu börjar det ju bli riktigt spännande när gruppspelet är slut!

    SvaraRadera
  6. Ja nästan -storebror blir fyra nästa vecka och lillebror fyller två i augusti. Det går undan nu :)
    Men så fantastiskt! Återkommer via mail!

    SvaraRadera