söndag 7 augusti 2011

Destruktivt

Idag har jag inte åstadkommit mycket produktivt - snarare destruktivt. Jag har sprättat (dial.) isär en grön linneväst och dragit upp en tröja i grovt bomullsgarn.
Linnevästen har av någon outgrundlig anledning förlorat färgen på en bit på ryggen. Nu ska det sys en ny, för det var nämligen en favoritmodell, men det blir nog ingen grön, kanske en turkos.

Tröjan ha legat klar vääääldigt länge, så länge att jag tröttnat på modellen. Det var nån slags ponchotröja, där garnet tog slut när det var dags att göra fransar. Nu får det bli något annat. Vad vet jag inte...ännu...

5 kommentarer:

  1. Det borde nog heta sprätta-sprättade-sprättat i hela landet. I alla fall överallt där jag har bott.

    Duktigt av dig att sprätta... jag som inte ens syr längre, skulle ännu mindre orka sprätta upp.

    SvaraRadera
  2. Tja, nogen gange må man bryde ned får noget nyt kan opstå:-)

    SvaraRadera
  3. Sprättar man inte så blir det ju inget nytt av det... Då blir det bara liggande...

    SvaraRadera
  4. Uck, det är så trist att sprätta! Men så skönt när man är på g igen!
    Hoppas det blir andra gången gillt då :-)

    SvaraRadera
  5. Bloggblad:
    Sprättat lät bra i min mun också.

    Den här var en sån fräck modell, så jag vill verkligen sy en ny och det är sånt tristjobb man kan göra framför tv:n.


    Losarina:
    Precis så - återbruk...


    LisaMatilda:
    Välkommen till Ruta Ett. Det var roligt att du tittar in. Du har så rätt så och att ha halvfärdiga UFO:s (unfinished objects) liggande är inte bra för kreativiteten.

    hugan:
    Men om man sprätter framför tv:n så går det ganska bra och på köpet får jag ett västmönster, som är fräckt!!

    SvaraRadera