söndag 3 november 2013

Lenacay



Allhegonakvällen tog en annan användning än jag trodde.
Min f.d.kollega Helena smsade och undrade om jag ville gå med på konsert med lite flamenco och Lenacay.
Jag tittade på hemsidan och hittade en flamencokurs nivå 1. Jag vet att Helena dansat orientalisk dans i många år och också börjat med flamenco och tänkte att hon ville att jag också skulle få prova på det. Tja, tänkte jag, varför inte? Det kanske vore kul!
Men det visade sig att det var en konsert vi skulle gå på. Åh, vad hon skrattade när jag berättade att Jo, jag kunde väl gå med på en flamencokurs! Men hon gillade min inställning.
Hur som helst!
Bandet Lenacay från Barcelona var en mycket  positiv upplevelse och om ni är lite nyfikna på att höra nåt annorlunda så klicka igång videon.
Här blandas stilarna friskt och dansaren är sååå duktig.
Det är härligt med vänner som låter en upptäcka nya saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar