torsdag 5 december 2013

Monsterveckan och veckan efter

Förra veckan var en riktig monstervecka. Inte så att den var hemsk på något vis - tvärtom. Men den var stressig och alldeles för mycket för mig.
Genrepet på Gospelkören gick väl sådär och jag funderade över hur det skulle låta. Det var ändå över 700 personer som köpt biljetter till konserterna.
Konserterna gick lysande. Vi skärpte oss till vårt yttersta alla och Gabriel Forss såg lycklig ut hela tiden. Klart att han också var spänd när det var premiär för kören i Göteborg.
MEN alla var nöjda och nu är det ett stort tomrum ända fram tills i början av mars då det börjar igen! Och jag har förstås redan anmält mig!
I pausen mellan konserterna
Mina kära bloggvänner Elisabet, Mari och Annika kom på besök och var med på konserten. Oj, så roligt det var och så kul att fyra så olika personer kan ha det så bra tillsammans. Vi pratade och skrattade och åt färska räkor och drack vin och fikade och pratade och skrattade och...

Det var också mycket jobb med julmarknaden jag skulle vara med på. Inte bara att sy klart saker som skulle med, men att sedan packa allting och fara dit och står där i timmar, åka hem och sedan försöka vila.
STORARTAT! på julmarknad

Den här veckan har jag ägnat åt återhämtning. Det tog två dagar av att göra ingenting (i princip) och igår var jag i ateljén i 2½ timme för att packa upp och hänga in sakerna igen. Sedan tog fjädern slut och jag släpade mig hem igen. Idag blir det samma visa, men det är inget att göra åt. Jag har väldigt svårt att acceptera och vänja mig vid att jag blir så trött av sådant som jag tidigare gjorde utan besvär.
Jag har försökt att sticka lite på raggsockor och det gick sådär. Men jag vill! Jag blir rastlös om jag inte får sticka. Det är som meditation för mig.
Raggsockor till barnfötter

4 kommentarer:

  1. Så mange dejligheder på bare een uge :)
    Du ved det godt selv, men det er dumt at blive sur på dig selv over du ikke kan det samme som før.
    Du er som du er, og det er godt nok !
    Knus fra Danmark :)

    SvaraRadera
  2. Tack, Miri, du har så rätt! Men du vet hur det är - man vill så mycket.
    Stor knus tillbaka till Danmark! :-)

    SvaraRadera
  3. Hur gick det på julmarknaden? Jag håller på med en av musdockorna fortfarande. Tack och lov att man känner sina kunder när det strular till sig. De skulle varit klara i november egentligen. Framför TVn håller jag på att sticka upp gammalt garn till spiralsockor. De ska jag sedan skänka till Hjälpstickan. Håller med om att det är terapeutigt att stycka. Och sy....:-)

    SvaraRadera
  4. Julmarknaden, ja! Det var mycket folk, men lite kunder! Kort sagt: Det var mer marknadsföring än försäljning!

    SvaraRadera