onsdag 21 maj 2014

Du kan sjunga gospel-konsert 16 maj 2014

På genrepet dagen före så lät det lite svajigt, så det var med spänning vi samlades nån timme före konsertens början.

"Sjung legato, ah,ah,ah..."
Men efter lite uppsjungning med Gabriel Forss och hans bror Jocke vid pianot kändes det himla bra.


Mina fina körkompisar Josefin, Pernilla och Monica som jag lärt känna genom Du kan sjunga gospel. Det är så många vinster med att sjunga i kör; sociala, fysiska, emotionella...



Solisten den här terminen var Sonja Aldén. Hon har en fantastisk röst!


Så här såg det ut i Annedalskyrkan från platsen där jag stod bland "the sopranos".
Det var fullsmockat, som ni ser, och längst bak var det några ståplatser också.
För alla dem som ville men inte kunde vara med så kommer här ett litet smakprov på hur det lät.
Låten är "The story of my life" som One Direction haft sådan succé med.
Tyvärr lämnar både ljud och bild mycket att önska, men, men...



Bildkälla


Klädsel var vitt med gröna detaljer och det är lika bra att gå "all-in"
En mer energisk och rolig körledare har jag aldrig sjungit med och om han bara visste hur roligt vi alla tycker det är och hur mycket energi vi får av att sjunga med honom, så skulle vi ha repetition varje dag. Fast då skulle väl körerna i Stockholm och Malmö protestera ljudligt!
Efter konserten är vi alla såååå glada och fyllda med energi. Allt var bättre i år; kören, ljudet och ackompanjatören - körledaren kan inte bli bättre.
Både Gabriel och jag (och alla de andra 320 sångarna i kören) är väldigt nöjda med vad vi åstadkom och nu blir det ett stort tomt hål på tisdagarna ända fram till september då allt börjar om igen.
Jag läääängtar!

Mina körkompisar och jag har bestämt att träffas ändå på tisdagarna. Bara för att...

8 kommentarer:

  1. Å, så snygg du är på bilden Ann .., såååå fin - hela alltet -!!

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte exakt likadant som Elisabet! Så himla fin du är! Och jag älskar färgen på håret, den klär dig verkligen. Kram från mig <3

    SvaraRadera
  3. Men tack bägge två - vad ni är snälla!

    SvaraRadera
  4. Jag går och lyssnar på gospel ibland även om det inte är min favoritgenre. Det ger en massa energi och glädje - och det gäller ju all körsång...

    Jätteroligt att du gör reklam för den i mitt tycke bästa hobby som finns. Och det bästa är att det faktiskt finns körer för alla röster.

    SvaraRadera
  5. Ja, körsång är bra på alla vis och roligt! Och jag håller med dig om att det är en av de bästa hobbies som finns. Alla borde nån gång få uppleva känslan att stå mitt i en kör och bara känna energin flöda!

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera