onsdag 4 juni 2014

Sommarskor

Jag är född i Fiskarnas tecken och Fiskarnas känsligaste kroppsdel är fötterna - enligt astrologin.
Det stämmer verkligen in på mig. Jag har lätt för att trampa fel och vrickar ofta till fötterna. Dessutom är skor ett problem och jag får nästan alltid skoskav. Helst vill jag gå barfota, men det låter sig inte alltid göras i stan.
Jag har provat alla möjliga sorter skor och de som jag gillar bäst är MBT-skor. problemet är att de är tunga, ganska fula, inte finns i läckra färger (även om det blivit bättre) och är varma. Jag har ett par svarta promenadskor och ett par grå sandaler.
bildkälla

Nu vill jag ha ett par turkos, nätta skor och det blir en av två dagens uppgifter:

  • hitta turkos skommarskor
  • hämta tyg i stan
Kanske sådana här...
bildkälla



...eller sådana här?
bildkälla
Och i morgon blir det en speciell dag - mer om det då!

6 kommentarer:

  1. Ja, över min döda kropp att jag skulle gå i dom där på bilden näst längst ner .., inte ens mot betalning ,-)

    Hoppas att du hittar några sköna och snygga saker, ja, som du tycker är fina. Det där med skor är knepigt.

    SvaraRadera
  2. Nu råkade jag känna till det där med att vi fiskar hellre borde ha haft fenor längst ner... om jag inte hade hört det, så hade jag märkt det ändå. Jag får så fort ont i fötterna i allt utom foträta, mjuka, breda, stadiga skor eller sandaler. Hur glamoröst som helst...

    Mina bästa sandaler är fuskversionen av det där bokstavsskorna.

    SvaraRadera
  3. De längst ner såg absolut skönast ut. De näst längst ner skulle jag inte ta mig särskilt långt med...
    Lycka till med skoshoppingen!

    SvaraRadera
  4. Elisabeth:
    Inte jag heller! Jag tycker inte om att köpa skor för jag hittar så sällan några sköna!

    Bloggblad:
    Jag vet hur det är och jag har svårt att vara så tjusig som jag skulle vilja vara på fötterna!

    mossfolk:
    Det blev ingen skoshopping alls. Jag gick istället till ateljén och sydde mig en limegrön tunika tills i morgon, Får ha mina gamla svarta med lit grönt på.

    SvaraRadera
  5. Men jag är född på en annan del av året och fötter är definitivt det mest ömtåliga. I alla fall den del av kroppen som är mest petig med sin behandling.

    Köpa skor är ingen hobby direkt ...

    SvaraRadera
  6. Cecilia N:
    Nej, köpa skor är verkligen inte nån hobby, snarare hårt arbete!

    SvaraRadera