måndag 28 september 2015

Vad gör man en solig söndag?

Tja, somliga badar eller sitter ute och fikar, går i skogen eller fotograferar naturen. Somliga skriver på Facebook och länkar hit och dit eller gör inlägg om månen, den fantastiska månen, som ska vara så synlig i natt.
Själv bestämmer jag mig för att rensa i min stickboks- och trädgårdsbokhylla. Inomhus!

Där står alldeles för många böcker, som jag aldrig eller väldigt sällan läser i och nu är det dags att sortera.
Det blir tre högar:
  • spara-hög
  • sälja-hög
  • loppis-hög
Spara-högen blev faktiskt inte störst utan de blev sälja-högen. Jo, jag vet hur svårt det är att sälja böcker på Tradera. Det blir svårt eftersom frakten blir så dyr, men jag ska göra ett försök i alla fall.
Annars får det bli en ny sortering. Vilka högar det blir då får vi se!

Det blev en ganska stor loppis-hög också, så de kanske blir glada för den. Här i närheten har vi både Finska Pingstkyrkan och Gileadförsamlingen (också en pingstförsamling) så det är inga problem att bli av med dem.

Den här boken måste jag läsa om. Den var bra, minns jag!

Och tänk att lilla Nalleboken smugit sig in bland alla stickböckerna.
Det var Henriks första bok, som han själv kunde läsa och kommentera!


Först måste det bli värre innan det blir bättre.

Rörigt överallt! Änglar blandas med små skor och en fin
anteckningsbok i handgjort papper med pressade blommor i.
Några engelska stickböcker har jag hunnit lägga in på Tradera, men det blir nog flera med tiden!

1 kommentar:

  1. I somras gjorde vi en jätteutrensning, men det känns som om det ideligen kryper fram mer prylar ur vrårna. Jag säger som min fromma mamma: Guds barns glädje tar aldrig slut.....

    SvaraRadera