lördag 14 november 2015

Fredagsrunda

 På min lilla shoppingrunda nere på torget hittade jag en fiffig grej till plastfolien.
Det är en evig fråga hur man ska lyckas riva av en lämpligt stor bit av den klistriga plasten. Särskilt svårt är det när kartongen inte håller ihop.
En gång köpte jag en avskärare att fästa på kartongsidan, men den funkar sådär. 

Idag hittade jag en annan variant för 20 :- som nu ska provas. Första testet var tillfredsställande, men en gång är ingen gång.


Vidare till bokhandeln för att byta bok. Den senast lästa "Skuggan av ett år" av Hannah Richell var bortkastad tid. 
En pigroman, som var som en förlängd veckotidningsnovell och totalt förutsägbar och alldeles för lång. Recensenterna kallar den för feelgoodroman - jag kallar den för skräp.
med mig hem fick istället följa Vakna av Anna Hope och jag hoppas att den ska vara bättre.



Jag köpte också lite rosor på torget.

Lite senare upptäcker jag till min glädje att den tidigare så ledsna orchiden nu skjuter nya blomskott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar