tisdag 29 december 2015

2015


Januari var månaden då jag fick ny hårfärg OCH blev friskförklarad från min diabetes typ 2. Jag hade nu blivit en "typ 0" med normala värden - tack vare lchf! Halleluja!



I februari köpte jag mig en ny hatt OCH nya träningsskor. Nu i efterhand kan jag erkänna att jag inte använt någondera sådär förfärligt flitigt! Än - men, men...




I mars firade vi 30-årig bröllopsdag och när jag kom hem från ateljén möttes jag av det här goda.


April var månaden då det var öl- och whiskymässa här i stan och julklappsbiljetterna utnyttjades. Det var en rolig och lite konstig upplevelse!


I maj fullkomligt exploderade grönskan och det var härligt! Det var också dags att fylla på med lite mer färg i håret!
Trädgårdsföreningen



I juni sändes "mitt" avsnitt av "Halv åtta hos mig". En rolig och udda upplevelse, som jag varmt kan rekommendera om man vill vara med om något utöver de vanliga.


Om man blir sugen på att se programmen igen, så finns de på tv4play del 33-36 våren 2015

I juli kommer värmen och vi firar Margareta och Johanna och några till som vi glömt bort under året!

I augusti far vi iväg "ut i det blå" och hamnar i Småland och Värnamo en dag
"Mäster Olof" Kyrktorget i Värnamo
Bror Marklund 1907-1977 
I september går vi på bio och Henriks Mastersuppsats blir godkänd!
Då kunde man sitta ute och ta en fika halv åtta på kvällen -
utan filt om benen!
I oktober tappar jag farten lite, men försöker pigga upp mig med böcker. Bl.a. den här:

och den här...

och den här som jag vann i Glädjelotteriet...
Alla  var bättre än jag trodde de skulle vara - utom Høeg, som jag visste skulle vara bra!

I november får jag fotograferat ögonbottnarna och går hem med stirrande blick. 
                                    

Vi far till London och är med på Henriks Graduation Ceremony. Han kan nu titulera sig som MA in Fashion Business Management with distinction .(Fast det gör han inte.) Då var vi mycket stolta föräldrar!

I december var det dags för konsert med nya kören "Kom-och-sjung"! Temat var hårdrock!

Gott Nytt År på er alla! 

4 kommentarer:

  1. Vilket härligt år och vad mycket som har hänt! Finaste bilden är ändå den stolta och glada mamman. Jag ler ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har hänt en del upptäcker jag när jag summerar så här!
      "Den glada mamman" var nog det bästa i år!

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, det får jag nog säga! Gott Nytt År!

      Radera