måndag 15 augusti 2016

Avsvimmade pixlar

Min telefon är svart!
Alltså själva telefonen är vit, men skärmen är svart - hela tiden!
Den fungerar, men skärmen är svart och jag kan inte göra nåt med den.
Det startade med att ljusstyrkan blev otroligt låg, utan att jag gjort nåt, men det gick att återställa., även om det var lite knepigt. Nästa gång jag skulle starta telefonen hände absolut ingenting.

Den piper till då och då när någon skickar sms eller ett mail, larmet ringer men kan inte stängas av. Telefonen är låst och eftersom inget syns på skärmen kan jag inte öppna den heller.

Idag gick jag iväg till servicebutiken och fick veta att fenomenet heter bort-toning, så det finns i alla fall ett begrepp för det. Mannen förklarade det som det är pixlarna, som tonar bort och liksom svimmar och då blir skärmen svart.


Nu måste den till doktorn och om ungefär tre veckor får jag den tillbaka.
Håhåjaja!

Inte förrän nu inser jag hur mycket jag använder den.

2 kommentarer:

  1. Jo, det är väl så det är .., man saknar inte kon ..etc. Jag är helt klart mobilberoende och borde kanske läggas in för avvänjning ,-)

    SvaraRadera