måndag 9 januari 2017

Sannas bilder

Elisabet skriver idag om illustrationer och vilken stor betydelse de har för att sätta fingret på något viktigt! Det är sant att "en bild säger mer än tusen ord", men då vill de till att de är bra!

En, som jag tycker är bra är en kvinna jag känner - Sanna Levelius, som är illustratör och som gör de underbaraste och finurligaste bilder.
Hon gör dem ofta i collage av olika tekniker och också i tusch med små, små streck och prickar. Jag tycker sååå mycket om dem!
Och trevlig är hon också!
(Bilderna har jag kopierat från hennes hemsida så kvaliteten är därefter, men i verkligheten...oj oj oj!)

Köket                                                       Ill. Sanna Levelius

Gärdsmyg                                    Ill. Sanna Levelius



Kören                                                          Ill. Sanna Levelius

Influensa                                                   Ill. Sanna Levelius



Blåhake                                                            Ill. Sanna Levelius

Snorkråkor                                                    Ill. Sanna Levelius


 Vill du se fler? Gå in och titta i hennes galleri! Där finns också en kalender att köpa, så att man kan njuta hela året av Sannas bilder!

http://www.levelius.se


4 kommentarer:

  1. Tak for at vise disse billeder ! Tak for dele denne spændende kunstner :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sanna är så duktig! Jag älskar hennes bilder!

      Radera
  2. Ja, tack säger jag också! Jag tror att jag har läst om henne här hos dig tidigare och föll då pladask!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror detsamma, Elisabet! Hennes bilder är precis i min smak!

      Radera