tisdag 9 januari 2018

Sol och lotterivinst!

Idag skiner solen och vi (= jag och kryckorna) funderar på att ge mig ut och gå en liten runda. Jag blir riktigt deppig av att bara vara inne, men det är knöligt att ta sig ut med kryckor. Man kan ju sitta inne och sticka och sy, men det blir också trist i längden.

Häromdagen var jag hos min LYS (=Local Yarn Shop) nere på gatan och köpte lite rosa garn. Det har blivit en liten mössa till en nyfödd, som bor i England ,och ett par små UGGs. Sådana där trubbnosiga små stövlar, som var så populära för några år sedan. Det är kul att sticka i riktig rosa. Det har inte hänt så ofta.

Idag fick jag också besök från Göteborgs Katthjälp, som kom med en vinst jag vunnit i deras Adventslotteri. Det gick till så att jag köpte lite julklappar i deras webbutik och då fick man ett antal lotter.
Jag köpte 3 par strumpor med kattmotiv, små klistermärken med katter att ha på naglarna (ja, det är barnsligt, jag vet)  och en ring. Några saker blev julklappar och andra behöll jag själv.

Eftersom jag inte är så rörlig just nu, så kom Ewa, som jobbar med katthjälpen, hem med en låda till mig! Vilken service!

Vinsten var en fin korg med lite av varje i både till mig och till Shiva.
En fin korg med en massa saker i blev vinsten!

Shiva undersöker den fina filten som vi fick!

Här fanns godis för både tvåbeningar och fyrbeningar, mat och snacks i "tub",två möss (varav en genast blev föremål för  en vild jakt), en rolig boll, reflex, fjäderwire, vattenflaska och en mysig filt.
Tack så mycket säger både Shiva och jag.
En bra början på eftermiddagen!

4 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten och så mycket fint det var! Kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! det var roligt att vinna och pengarna gick till hemlösa katter och varorna blev julklappar. En vinn-vinn-grej!

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, det tyckte både Shiva och jag (och maken, som fick äta upp alla chokladen).

      Radera