lördag 23 januari 2010

OS-låt

Richmond Olympic Oval - skridskoarenan utanför Vancouver

Sverige har ett lag i lagtempo skridsko i år. H:s kompisar är uttagna och han och A har skrivit en OS-låt att träna till. Den heter "Superstars" och ni kan höra den här.

Deltagarna i Sveriges lag heter Daniel Friberg, Joel Ericsson och Johan Röjler och lagtempo går till så att lagen startar på var sin långsida och åker 8 varv (=3200 m, damer åker 6 varv = 2400 m). Tiden tas på den siste åkaren i mål.
Kval 26 feb. 12.30 (21.30, svensk tid) Skridsko, lag, kval, herrar och damer
Final 27 feb 12.30 (21.30) Skridsko, lag, final, herrar och damer
Håll tummarna för det svenska laget!

3 kommentarer:

  1. Vilken häftig låt de skrivit! Nu får man spana lite extra på OS. Trevligt att du följer min blogg. Hoppas du har vägarna förbi Tant Thea någon gång.

    SvaraRadera
  2. Sejt !
    Jeg holder altid med Sverige :-)

    SvaraRadera
  3. Stickigt humör:
    Det är bra att du kollar lite extra efter killarna. De har faktiskt chans på medalj!! Självklart kommer jag förbi när jag kommer till Helsingborg. Jag har en gammal kompis där som jag hälsar på då och då.

    Losarina: Det är bra att du hejar på Sverige. Det finns också en duktig dansk pige, Catherine Grage och om jag inte minns fel ska hon också åka i OS. Hon har varit mycket i Göteborg och tränat. Här kan du läsa mer:

    http://www.cathrinegrage.dk

    SvaraRadera