torsdag 5 augusti 2010

Kassler?

Nu på sommaren tycker jag att det är så skönt att sova i ett linne, men de är ofta för korta och korvar sig runt midjan (eller där den antas vara). Därför har jag inhandlat herrlinnen som är rejält mycket längre och oftast mycket billigare. När det har varit tropiska nätter är även linne för varmt att sova i och därför köpte jag igår en brynja (!!), som kanske kan vara svalare att sova i.
Dock kom jag på när jag kom hem att risken är stor att jag kommer att se ut som en kassler i fortsättningen nattetid. Högst oattraktivt!!
Om så skulle vara fallet får väl maken ha den framför tv:n, drickandes pilsner och gloendes på fotboll. Detta kan bli en ny upplevelse för honom, då han hittills aldrig har setts göra detta förut - med eller utan brynja.

Här kommer också utlovade bilder i helfigur på den nya kappan. Modellen är ju inte alls så tjusig som Bloggblad är på sina bilder, ehuru det var en "bad hair-day" och sminket lyser med sin frånvaro. Kappan är dock som den ser ut IRL.
Resåren i ryggen går att reglera eller ta bort, om man föredrar det. Ärmens vidd kan man också dra åt eller ha vid.

PS Nu ska länken till gymmet funka. Den ÄR rolig!!

13 kommentarer:

  1. Allt är fint...och det inkluderar modellen.

    SvaraRadera
  2. Påminner om nån stand-up som Babben gjorde en gång om nätstrumpor och hennes lårs likhet med kassler... Sen dess har jag liksom inte kunnat tycka att nätstrumpor var det minsta feminint.

    SvaraRadera
  3. Tihi, så kanske jag inte ska köpa det då...?
    Med mannen sittandes framför tv iförd dylikt kanske han påminner om Onslow i den engelska tv-serien om Hyacinth

    SvaraRadera
  4. SoF:
    Tack, nu var du snäll!

    bara trädgård:
    Jag kommer ihåg henne och jag tycker heller inte om nätstrumpor. Men jag har i alla fall täcke på mig. =)

    Samtal:
    Du kanske är smalare än jag, så prova.
    Hahaha, Onslow är en figur som jag gillar skarpt däremot och den serien tillhör en av mina största favoriter.

    SvaraRadera
  5. Mycket tjusig kappa/jacka. Jag gillar både färgen och modellen. Speciellt den stora kragen. Toppen.

    SvaraRadera
  6. Mycket snyggt - alltihop! Ja, vem ska man gilla bäst i familjen hos Hyacinth? Alla har ju sin charm. Tur att inte min man äger någon nättröja. Fast jag gör.

    SvaraRadera
  7. Men hallå! Du är ju ursnygg!!! Leendet är så rart, inte tusan syns om du sminkat dig eller ej. Kappan är ett kap!

    SvaraRadera
  8. Ting o tankar:
    Tack, jag är sååå förtjust i den.


    Storasyster:
    Hyacinth är också en av favoriterna här. Jaså har mannen ingen brynja. Jag kanske ska ta med en när jag kommer? =)

    Bloggblad:
    Åh, vad du är snäll. Man vill ju gärna se vacker ut när man ska visa sig på bild. Men kappan är fin.

    SvaraRadera
  9. Jättefin - både kappan och du!

    SvaraRadera
  10. Milda:
    Tack, tack, dina ord är balsam för själen.

    SvaraRadera
  11. Tycker den blev perfekt !!Härlig färg!!Passar dej =)

    SvaraRadera
  12. Pixi:
    Välkommen hit! Tack, jag trivs väldigt bra i kappan! Men brukar det inte vara så att de färger man trivs i, passar man också i? Nu längtar jag till höst och lite ruskväder, så jag kan premiärgå kappan.

    SvaraRadera