Här hittar du fler som är med!
Telefonen och jag är INTE överens alls!
Idag skulle jag till doktorn, men hon blev sjuk och all luft gick ur mig när de ringde och sa det.
Nu blir det till att invänta ny tid igen. Puuuuhhh!
Ska ta bort en fläck i ansiktet och hade laddat halva natten för detta *suckar
Inget internet har vi hemma heller, så när jag väl kommer till ateljén får jag veta av
Ulrika att det är EFIT-dag idag och då blir jag lite gladare.
Hänger på lite sent...med mobilen...hoppas jag klarar det. ..jag har inte bloggat via mobilen förut...
10.30 anländer jag till ateljen med blött paraply och frusen! Ensam i lokalen idag verkar det som!
11.30 brygger jag kaffe till mig i vårt minimala
pentry. Man måste vara förälskad för att kunna vara två på samma gång här inne.
12.30 envisas jag med en snedremsa i en v-ringning på en linnetunika. Den vill inte sitta på samma ställe som jag vill, men jag brukar vinna till sist!
13.30 jobbar jag ihop med en av mina allra bästa vänner - den magnetiska nåldynan.
14.30 klipper jag slejfar med mammas gamla skräddarsax. Den är fortfarande bäst! Den nya trådsaxen är suverän, men sicksack-saxen har snart gjort sitt. Jag tror inte att man kan slipa en sådan.
15.00 ser tunikan ut så här: I det närmaste klar! Ärmarna ska läggas upp, nederkanten fållas och en ficka ska på. Ja , snedremsan ska sys fast, men det gör jag för hand. Kanske framför tv:n ikväll?
16.00 bestämmer jag mig för att avvakta lite innan jag går hem. Regnet vräker ner och jag har tygskorna på idag.
I den här lådan har jag alla mina overlocktrådar. Behöver byta från svart till cerise!!!
Det piggar upp lite.
17.00 syr jag på cerise linne i det gråkalla vädret. Det ska bli en cape/poncho!
Vid 18-tiden stänger jag av ångstationen och går hem. Regnet tänker inte sluta att falla!
19.30 sätter jag mig ner och måste redigera bloggen! Det gick
verkligen inget vidare att blogga från telefonen!
Slut för idag!