onsdag 1 december 2010

En helt egen dag

Idag ska jag ha en egen dag - utan "måste" eller "borde". Hittills har jag:

  • sovit till 10.35
  • bryggt starkt Zoega's kaffe iklädd min röda fleecemorgonrock
  • avnjutit det i soffan med en spinnande katt i knät
  • funderat lite på STORARTATs finansiering
  • läst e-post
  • läst bloggar och kommenterat några
  • talat med mannen i telefon om vinterdäcken, som ska på
Sedan ska jag kanske:
  • klä på mig
  • promenera i solen och minusgraderna bort till biblioteket
  • gå in en sväng på loppisen
  • handla lite på hemvägen
  • lägga mig i badet
  • sticka lite på julklapparna
  • byta ringsignal på mobilen...kanske At last eller Ironman
  • fundera lite mer - på STORARTATs finansiering
  • skriva ihop affärsplanen, som än så länge bara finns i huvudet
  • chatta med sönerna i Thailand
  • rita mönster till en tunika
  • dricka en espresso
eller sitta kvar i soffan.

10 kommentarer:

  1. Gôtt det låter!! Skönt att ta det lugnt och njuta utan alla dessa "måste" och "ska bara". Klappa missen från mig :-) / kram Nina

    SvaraRadera
  2. finaNina:
    Tack för "familjeträdet, som kom igår. Det var ju som nytt, blankt och fint! Jag har det på nu.
    Missen är klappad och nu ska jag äta frukost.
    Det går inte fort idag..
    kram

    SvaraRadera
  3. Sådan er dag har vi alle brug for i ny og næ! Vi skal bare blive bedre til at give os selv muligheden.

    SvaraRadera
  4. Losarina:
    Det är så sant! Vi måste göra det oftare!

    SvaraRadera
  5. Det där låter som en bra dag! Och väldigt smart att verkligen bestämma innan att du inte ska göra, utan kanske göra. Ska nog följa ditt exempel någon dag.

    SvaraRadera
  6. "Illbedåriskt"

    Vilket härligt uppmuntrande uttryck om mina vinterbilder.

    Tack A!

    SvaraRadera
  7. Så där känner jag mig idag, bortsett från att jag har två karlar på nedervåningen, men de stör mig inte alls... jag "slipper" en massa saker.

    SvaraRadera
  8. Bloggblad:
    Visst är det skönt - och ännu lite bättre för dig när du kan höra andra jobba - hihi

    SvaraRadera
  9. Maj:
    Jag bestämde förr allt jag "skulle" göra och blev inte det gjort så fick jag dåligt samvete. Numer använder jag oftast ordet "kanske".

    SvaraRadera
  10. SoF:
    "illbedåriskt" är ett bra ord. En studentkompis till mig brukade använda det om nåt som var extrafint - och det är dina vinterbilder.

    SvaraRadera