lördag 28 juli 2012

Vi mötte Lassie...

...eller liknande, fast vi uppfyller inte alla "jag mötte Lassie"-kriterierna, men ändå...

Vi åkte iväg till Ullared och Gekås varuhus i veckan. Vi var inte ensamma kan jag säga och det kommer nog att dröja innan vi åker dit igen.
Jag har nån gång ofrivilligt zappat in på Kanal 5:s Ullaredsprogram med de anställda Morgan och Ola-Conny. Jag brukar ganska snabbt zappa vidare eftersom jag tycker att det lutar åt lyteskomik.
Efter att skiljts från maken på GK gick jag förbi en "korsning" där det stod två familjer i samtal med varann.


Jag tänkte: "Det där måste vara det absolut sämsta stället att stå och prata på när det är så mycket folk."
Maken stod intill och väntade på mig och jag delgav honom mina tankar. "Men ser du inte vem det är som står där? Det är ju han från TV-programmet - Ola-Conny."
Och då såg jag att det inte var två familjer, som plötsligt träffats i affären. Det var fans till Ola-Conny!
Alla ville ta honom i hand, och de fick de, och när han vände sig om stod en mamma med två flickor. O-C ställde sig mellan flickorna och mamman fotograferade och fick också krama O-C. Sedan gick han vidare mot nya klappar på axeln, handskakningar eller fotograferingar - eller så kanske han rent av gick in på lagret för att jobba...

Jag slutar aldrig att fascineras av människors beteende.

4 kommentarer:

  1. Håller med om lyteskomiken, jag såg nåt när de var i Tokyo, och det är så pinsamt. Men kanske märker de inte det själva, utan njuter av kändisskapet. Hoppas det.

    SvaraRadera
  2. Elisabeth:
    Kan bara förundras...

    SvaraRadera
  3. Bloggblad:
    Jag hoppas att du har rätt...annars vore det för hemskt.

    Inte kan man förställa sig så?

    SvaraRadera