torsdag 4 juni 2015

Sur och tillgjord!

Igår kväll var det bagaren Marcus tur att bjuda på mat! Han är en väldigt rolig och underfundig kille, som visade ha en massa intressen! Han är vinkännare, Harry Potter-diggare och kan imitera fåglar! Vi skrattade högt och mycket hela tiden, fast det framgick inte riktigt i kvällens Halv åtta hos mig.

Vi var lite snåla med poängen idag, men så kan det ju bli. Vi kände ju inte varandra och det är lätt hänt att de blir nån ingrediens, som inte faller alla på läppen, som avocado som inte alls tillhör mina favoriter! Jag tyckte att jag lät lite sur och pratade lite tillgjort också!
Usch, jag hoppas att jag bättrar mig i morgondagens program!

I kväll hade jag min cerise ceriserosa cape (-långväst?) på och den är däremot en av mina favoriter.

Den passar alla och till allt, så den är ett mycket praktiskt plagg, som man bara kan slänga över sig OCH känna sig fin i alla lägen! Den här färgen stämmer bäst med verkligheten!


Jag är så förtjust i knappar och har oftast knappar i naturmaterial. just här är det stora limegröna, men i plast, fast de ser ut som trä. 



På mina plagg har jag alltid minst två färger på mina kläder, men det är ibland bara små detaljer, som här med två applikationer på ryggen i lime och ljungfärgat linne.

Idag var vi lite snålare med poängen, men vi snålar inte med berömmet till Marcus, utan säger som man gör här i sta´n: Du e la för go!

7 kommentarer:

  1. De tycker väl inte att det är bra tv om alla är glada och nöjda... Men jag håller med, du hade bara blivit inklippt när du sa negativa saker om maten. Jag hade blivit jättearg om jag blivit framställd som kvällens gnäll. Jag fattar ju att du inte bara klagade på maten.
    En himla otur för den som lagar maten om var och en av gästerna ogillar var sin ingrediens.

    SvaraRadera
  2. Det var lite synd om Marcus tyckte jag för vi lät ju så negativa, men han sa att han var ju med och vet hur snacket gick, så det var "no hard feelings".
    Det är ju ett vågspel när man inte känner varandra från början, men det är väl det som blir "bra tv".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värst är det med dem som erkänner att de ger taskiga poäng för att få bättre vinstchans själv. Det har hänt ett par gånger när jag har tittat att de har varit lyriska och inte haft några klagomål, men gett 4 eller 5 i poäng.

      Radera
  3. Nu har jag tittat av programmet när ni var hemma hos dig. Vad gott allt verkade och så fint du har hemma. Jag tycker du är otroligt modig som vågar ställa upp på något liknande. Att bli bedömt offentligt.....:-) Tummen upp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cicki!
      Det såg ut som om vi hade en enorm lägenhet, men så är inte fallet. Det var lite konstigt! Jag var tveksam till at ställa upp på detta, men så här i efterhand så ångrar jag det inte ett dugg!
      Det var roligt attt se hur det går till att göra sådana här ptogram och jag kan säga att det finna inget spontant över det hela.
      Allt tas om flera gånger och då menar jag allt.
      !6 timmar filmas och sedan klipps det ner till 22 minuter, så du kan tänka dig hur man kan framställas, om det vill sig illa.

      Radera
  4. Tack och lov för möjligheten att se det hela i repris!
    Tantröran ska jag verkligen testa!
    Det där med gnället ..., jag tror att människor uppfattar det ännu mera som gnäll på grund av skånskan (som ju är en sån fin dialekt, vill jag bara meddela).
    För övrigt var det trevliga program, men huuuu, så hemsk jag tycker att programledaren är i sitt svammel, som i mina ögon förlöjligar hela rubbet.
    Att alltid göra sig rolig är i mina ögon inte ett dugg roligt.
    Och marknadschefen säger: grattis till delad första plats!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tantröran är supergod tycker jag och enkel!
      Jag har inte fått några negativa kommentarer om mitt "gnäll". Det var mest vi själva som tyckte att just den kvällen så lät det inte så kul, som vi verkligen hade haft!
      Progeamledarens snack lägg ju på i efterhand och jag tycker inte heller om stilen. Det behövs någon som skriver ett nytt manus. Men jag har förstått att programidén är sån. Det är ursprungligen ett engelskt koncept "Come dine with me" och jag vet inte om det är så att man måste köpa hela idén om man vill göra ett eget program!
      Men jag håller med dig! Det är svårt att vara rolig och det får absolut inte bli plumpt !
      Tack, marknadschefen för allt beröm. nu jobbar jag hårt på PR!

      Radera