tisdag 20 januari 2015

Lite inspiration sökes

Tisdagen startar med lastbilsbuller och kraftigt blinkande ljus från gatan kl. 7.12. Det är inte min bästa tid på dagen kan jag tala om. Nu var det en enorm kranbil, som parkerat sig nedanför fönstret till sovrummet och tänkte inte flytta sig i närmaste taget, förstod jag snabbt. Helt omöjligt att somna. om
Grrrr....

Men just idag var det ingen katastrof eftersom jag skulle iväg till VC och lämna prover på fastande mage. Jag ska på läkarbesök i nästa vecka hos en ny läkare, första besöket med anledning av min diabetes. Det ska bli spännande att se om hon ev. är mer vänligt inställd till min kosthållning än vad diabetessköterskan är. Om läkaren INTE är det så får det nog bli ett byte till en annan vårdcentral. Att vara så motarbetad och strida vid varje besök , när mina värden är så bra, är alldeles onödigt känner jag och tar för mycket energi, som jag behöver till annat som är roligare.

Om en stund ska jag gå till frissan och bli "frissad". Färgning av både hår, ögonbryn och fransar står på programmet, men i vilken utsträckning och vilka färger det blir det över låter jag till henne. Ja alltså hårfärgerna - på bryn och fransar kör vi grafitgrått som vanligt.

Sedan ska jag faktiskt orka ta mig till ateljén och försöka få lite inspiration. Den har varit alldeles borta i flera månader nu och det känns inte roligt. För att motverka det lite köpte jag mig en glassig modetidning häromdagen och nu ska det bli läsa, klippa och klistra och kanske kan jag få till nåt som liknar en "mood board" som är så inne nu.
Så här kan en "mood board" se ut                       bildkälla
Det kan ta en stund hos frissan, så det blir till att äta lite innan. Kanske en delikat Smoothie. Här ett recept från Erikas blogg "LCHF till vardag och fest"

Smoothie med blåbär och kardemumma     Bildkälla



1 kommentar:

  1. Lycka till Ann, med såväl läkar, - som frisörskebesök!

    SvaraRadera