tisdag 27 januari 2015

Vad var det jag sa, syster Ratchet?

Halleluja! Jag är frisk!!!

Jag träffade en fantastisk läkare idag på mitt första läkarbesök sedan diabetesdiagnosen, som berömde mig så och sa: Med dina värden så är du frisk!  Inte behöver du gå till diabetessköterskan någon mer gång!

Och allt tack vare LCHF!
Hon tyckte att det var härligt med patienter som tänkte själv och hade lite svårt att förstå varför jag inte fick något stöd av "draken" när jag ville äta enligt LCHF. "Det är mycket prestige inblandat!"

Jag har numera "latent diabetes", som hon sa, och jag gissar att det betyder att jag är en nolla - typ 0. Dvs så länge som jag håller koll på att blodsockervärdet håller sig normalt så är jag inte diabetiker.

Så på 9 månader gick jag från sockerstinn diabetiker med stor risk för att bli en stympad och blind kvinna till en frisk! Det känns fantastiskt att jag hittade rätt. Om jag litat på råden från sjukvården hade jag nu varit en medicinerande, insulinberoende, tjock och sjuk människa. 
Jag är glad att jag stod emot dessa sjuka råd och tänkte själv! Med stor hjälp och glada tillrop från vänner och familjen! 
Fast mannen var nervös i början. Han tyckte som så att: Kan det verkligen vara bra med att inte äta kolhydrater och istället äta fett? Nu har han sett resultatet!


   

Ikväll firade vi med färska räkor och bubbel!

Min plan är att fortsätta på LCHF-vägen och nästa mål är att få ett normalt blodtryck utan mediciner.

Skål!


11 kommentarer:

  1. Hej min man är diabetiker typ 2 och är tablettbehandlad. Diabetessköterskan på hans vårdcentral rekommenderar LCHF. Bara en liten kommentar.../ okänd läsare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att höra att det finns sådana diabetessköterskor också! jag har kunnat sluta med mina tabletter och är nu medicinfri!
      Hälsa mannen och önska lycka till!

      Radera
  2. Hurraaaa!! Underbara nyheter! KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns helt fantastiskt! Kram tillbaka

      Radera
  3. Det är bara att gratulera. Det är lite så jag känner själv om min träning och 5:2. Mår så himla bra av det på många sätt. Vi är bäst.....:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack! Ja, vi är bäst! Det gäller att hitta sin grej, så att man mår bra! Och det underlättar om man är envis och står på sig!
      Heja oss!

      Radera
  4. Stort grattis Ann! Du borde få det skriftligt och skicka det till den första sköterskan ,-)

    SvaraRadera
  5. Haha, det blir bättre än så! Jag ska ringa till henne idag och lämna återbud till nästa besök i februari, eftersom jag inte har diabetes längre!
    Syster Ratchet har tillgång till min journal och kan själv läsa mina värden där. Så nu har hon det svart på vitt!
    Fru Doktorn kunde inte förstå varför jag skulle gå dit. Bättre då att ge den timmen till någon som behöver den (vilka de nu är, med de konstiga råden man får där)

    SvaraRadera
  6. Hvor er det fantastisk ! Tillykke og du har selv gjort det :)

    SvaraRadera