söndag 19 juli 2015

Söndagens roliga!

Idag händer mycket roligt!

  • Det roliga börjar med en stoooor kopp fettkaffe och morgontidningarna!

  • Jag ska träffa Pernilla i Prematurföreningen Mirakel och dela ut lite tyger, som hon ska klippa till änglaklänningar. Sömnaden tar jag hand om än så länge. Vi får tyger med ojämna mellanrum, som människor donerar till änglaklänningar och hittills har vi fått in två brudklänningar och en tredje är på väg! Tills vidare har jag en kvinna, som ska vara hos mig i ateljén några timmar i veckan och hjälpa till att sy.Hon behöver meningsfull sysselsättning och jag behöver hjälp. Det är väl det som brukar kallas win-win!  Det ska bli så kul!



    • I eftermiddag ska jag ta kaffekorgen med och åka till Biskopsgården. (Ni vet där, som det varit gängkrig och de skjuter hej vilt till höger och vänster). Mellan har fått en lägenhet där (Äntligen ett 1:a-handskontrakt efter alla år som inneboende och flytta-runt-cirkus. Han är överlycklig!) och nu ska det målas. Och nej, jag är inte orolig, inte så mycket i alla fall! Det bor 27 000 personer där och det är ju en promille, som är gangsters. Allt kan hända överallt tröstar jag mig med. Jag bodde själv och jobbade där i flera år, så lite känner jag mig som hemma där också! De är många som jobbar, men kaffe måste man ju ha, så då är det mamman som sätter sig på vagnen med baguetter och kaffetermosar. Det blir nästan som en utflykt!

    Över Göta Älvbron går färden till Hising island! bildkälla 
    • Sedan blir det stickning - i alla fall några varv på Hanne Falkenbergjackan i shetlandsull! Detta evighetsprojekt - Ballerina, som jag tycker är så snygg och som får ta den tid det tar! Här skulle man kunna citera Karin Boye "...det är resan som är mödan värd".
    Ballerina, fast min blir i svart/cerise. bildkälla
    Gå in och titta i hennes galleri! Underbara plagg designar hon och allt är stickat i rätstickning!

                                                      

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar