onsdag 1 juli 2015

Första dagen i juli

Efter ett besök hos frissan (nej, ingen ny färg, mer än på ögonbrynen) och promenad hem ska jag ha en lite-av-varje-dag.
Det är en dag när jag gör sånt jag inte hunnit med, men som behöver göras. Som t.ex

  • sortera allt mitt sybehör, som nu ligger i flera olika lådor

städa lite på mitt "skrivbord"
röja lite i "pyssellådan"
m.m.

Under tiden ska jag lyssna på Sommar i P1. Jag vet inte vem som pratar idag, bara att det är en "social entreprenör". Det är en av det titlar, som i sig inte säger nåt om vad personen ifråga gör.
Ungefär lite som "controller"...
Annars gör jag som Elisabet och många andra - jag lyssnar i efterhand. Det är himla "käckt", som de säger i den här stan, för då kan man välja att lyssna utan musik.
Jag är oftast mer intresserad av vad de pratar om än vilken musik de spelar.

Men först - en kopp Zoega's!





5 kommentarer:

  1. Ja, jag glömmer oftast bort sommarpratandet och sen arbetar jag ju fyra av veckans sju dagar - enbart eftermiddag - och då blir det reprislyssnande som gäller.
    Bäst hittills för mig: Tom Alandh eller Ahland.

    SvaraRadera
  2. Har du lyssnat på Lena Ohlins program? Det var inte alls som jag trodde att det skulle vara. Lite av Mona Malm över det! Hon avslutade med: "Det som ser ut som en räkmacka är inte alltid det!
    Bara det!
    Blev du lite nyfiken nu?

    SvaraRadera
  3. Jag gör precis likadant. Lyssnar i efterhand. Fast nu ligger jag lite efter. Får ta igen det någon dag. Lyssnar också utan musik för det är ju pratet som är det viktiga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kanonbra att det går att lyssna i efterhand tycker jag. Det kan ju vara nån man missat och fått tips om ska vara bra!

      Radera
  4. Jag poddlyssnar också. Jag är lite impad av den som förkortar musiken. Det är ofta så snyggt gjort att det känns som en låt som ÄR så kort.

    SvaraRadera