måndag 18 maj 2015

Dagens rätt

Vad ska vi äta idag då?
Kanske lite fisk i béchamelsås och spenat? Ja, inte vi alltså, utan Shiva, katten.
Igår visade det sig att strömmingen var nästan slut och från kattmatshyllan tog jag på måfå ett par burkar kattmat.
Till frukosten  idag öppnade jag en burk och innehållet såg inte ut som det brukar göra. Bitar i nåt vitt och grönt fanns i burken, men Shiva kurrade och jamade. Tydligen åtråvärt!
Jojo, Havsfisk i béchamelsås med spenat!
Fint ska det va!


Maten smakade "fågel" och Shiva ligger nu och jäser i soffan.


9 kommentarer:

  1. Tänk, att det inte finns råtta eller mus på burk ...., det skulle nog sigge tycka vore mums-mums!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart att det borde finnas!

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Det låter riktigt lockande, tycker jag som har fastedag idag... Men jag ska dricka en stor mugg med te, bara det har dragit klart, det dövar hungern.

    Du säger väl till i gid tid när vi ska sitta beredda vid tv-apparaterna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det lät väl gott även till en tvåbening! "Min" vecka i Halvåtta hos mig startar den 1 juni och tisdagen är min dag!

      Radera
  3. Katten får inte sällan bättre mat än jag själv :) det där lät gott :)

    SvaraRadera
  4. Det är klart att ens pälskling ska ha det bästa!

    SvaraRadera