onsdag 8 december 2010

Ljus i Göteborg

Igår eftermiddag var jag en sväng ner till stan. När jag steg av spårvagnen i Brunnsparken möttes jag av de här fina träden. 
De var lindade med tyg i fluorescerade färger. Mycket effektfullt mot den vita snön. 


 Dessa herrar spelade jazz för glatta livet. De log trots den isande vinden och jag lade lite slantar i deras burk.

 Lyktorna i Brunnsparken har fått milt blått sken och glada miner.


När jag var på hemväg hade ljusslingorna tänts och träden lyste ännu mera. Läckert!

6 kommentarer:

  1. Ni har så fint! Sonen däruppe drabbades häromdagen av julstämning och ville ut och skaffa julpynt. Och krävde omedelbart svar på vad och var. Av fotona på Facebook att döma hittade han några gigantiska ljus-stjärnor till fönstren så nu bidrar han också till ljuset i Gbg.

    SvaraRadera
  2. Losarina:
    Vi har så mycket fina ljus här till jul! Hela stan är full av "julstaden Göteborg". Här kan du läsa mer:

    http://www.goteborg.com/Julstaden/Start/

    SvaraRadera
  3. baratradgard:
    Alla bidrag är bra. Ikväll tänds hela stråket från hamnen till Götaplatsen. Det brukar vara kanonfint!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder! Man får lite julmysstämning av dem... och jag gläds med er att ni har fått snö i år.
    Varm kram.. alltid!

    SvaraRadera
  5. Elisabeth:
    Det är så kul att vi har snö. Det brukar vi inte ha och det lyser verkligen upp. Fast häromdagen regnade det och vintern försvann tillfälligt. Inatt snöade det igen och idag har vi -8 . Det är snabba ryck med vädret här!
    kram kram

    SvaraRadera