lördag 9 juli 2011

Galgar

Jag älskar örhängen och när jag ser några roliga så kan jag nästan aldrig låta bli att köpa. Jag är intresserad av alla möjliga sorters konsthantverk och en av de bästa sidorna på internet är Etsy. Har ni aldrig varit inne och tittat där förut, så gör det. Där kan man hitta hur mycket som helst.
Man kan ha en egen liten butik där och visa sina alster och sälja. Det är en ypperlig marknad för hantverkare som annars kan ha svårt att marknadsföra sig.

För 5 minuter sedan köpte jag ett par örhängen, sista paret, som det verkligen stod mitt namn på. En silversmed i Cornwall, England som gör en massa fina smycken. Men de här blev mina:

7 kommentarer:

  1. Hur sätter du fast dem i öronen?

    SvaraRadera
  2. Det är en sån där liten plupp på baksidan.

    SvaraRadera
  3. Det står verkligen ditt namn på dem.....:-) Etsy är ett trevligt ställe att häcka på. Det finns bara alltför mycket man vill ha. Har funderat på att marknadsföra mig där men inte kommit till skott än. Jag kanske aldrig gör det heller....:-)

    SvaraRadera
  4. Cicki:
    Jag tror att det är en bra idé. Men det är förstås lätt att drunkna bland alla. Jag har en annan idé för dig, men jag mailar dig.

    SvaraRadera
  5. OK. Låter spännande....:-)

    SvaraRadera
  6. aha! Tänkte inte på det, tycker oftast att det är en krok numera.

    SvaraRadera
  7. Ja, visst var de fina. Undrade också hur du satte fast de men såg ditt svar! :)
    Tack för tips om sidan!

    SvaraRadera