måndag 24 juli 2017

Vitt och blått

Idag syr jag vita linnegardiner! Maken har under några semesterdagar fixat ett blått kök till oss och då ska det vara vita linnegardiner. Köket är inte riktigt klart än, men jag är redan supernöjd!

Klipp, klipp...Notera det långa, långa 
måttbandet - 3 m!

Fondtapeten ser ut så här och heter "Favela"! 

Väggarna (1 vägg + runt fönstret) är lavendelblå
och matchar husen perfekt!
Trots min onda hälsena var jag på promenad till butiken, som säljer veterinärfoder. Shiva har fått klåda och jag misstänker att det är en reaktion på nåt hon ätit, men jag fattar inte vad. Hon kliar sig och slickar och på ett ställe på ena frambenet har hon ingen päls!


Samma sak hände för många år sedan, då antagligen av nåt skräp i kattmat på burk, men hon får enbart färsk mat och inget konserverat mera + torrfoder utan spannmål!
Hur som helst; då fick jag rådet att enbart ge henne ett specialtorrfoder i några veckor och det hjälpte faktiskt.
Hoppas att det går fort över!


2 kommentarer:

  1. Ska bli intressant att se (om vi får se) det färdiga resultatet! Tavlor är ju i alla fall överflödiga på den fondväggen ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ha det har du alldeles rätt i!

      Radera