fredag 1 juni 2018

Fredag

Fredagar startar nu för tiden väldigt trevligt med att jag går iväg till "Grodan" och läser böcker för "grodynglen" där. Idag var det Louisa och Daria som fick vara med. Lille Simon som också skulle varit med, var inte där idag.
Vi läste bl.a. Mittinattenmysteriet av Arne Norlin/Gunna Grähs, som jag hade med mig hemifrån. Den var en stor favorit hos mina egna barn och nu även hos andra barn.


På väg hem från "Grodan" svängde jag in på torget och köpte nypotatis och svenska jordgubbar till kvällen och sen var det hem och dricka kaffe i skuggan på balkongen!

Det finns inget godare!
Mitt träningsprogram gjorde jag framför tv:n på förmiddagen och det funkade bra. Men jag måste få ett längre träningsband av rehab. Jag ska göra en övning där man trär ett hopknutet elastiskt band runt benen i knähöjd och sen vinklar ut ena benet medan det andra ska hålla emot.
Det kan jag jättebra, men eftersom bandet är för kort korvar det ihop sig och stramar och gör ont.
Hoppas få nytt av rehab.

Här kallar solen vidare och jag tycker att det är härligt. Häromdagen hade Göteborg varmast i maj nånsin 31,3 grader och det märks. Det gäller att dricka mycket och att få i sig salt. Jag brukar hälla en liten hög i handflatan och slicka i mig och sen skölja ner det med iskallt citronvatten. Det är inte gott, men det gör gott!
Här är det eftermiddagssol på balkongen och jag har till och med tagit ut en fläkt för att kunna sitta där - men jag njuter.


Ha det gott i värmen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar