onsdag 19 november 2014

Novemberutmaning dag 19 - Idag är jag...

...sjuk och orkar ingenting.


I fredags slog monsterförkylningen till på allvar. Från att ha varit en liten ögoninfektion som kom och gick, så slog den till på alla fronter.
För den intresserade, dvs antagligen bara jag, har jag lite feber, ingen röst , Madame Väs, jordens rethosta, omväxlande nästäppa och rinnsnuva.
Jag gick iväg till genrepet igår på kören och det gjorde antagligen inte saken bättre, men var nödvändigt. Vi skulle träna ingång, hur vi ska stå, utgång förutom låtordningen

Jag har svalt, sugit, sprayat, gurglat och tuggat allt möjligt utan större verkan.
Det jag behöver nu är era bästa råd om hur jag ska bli av med eländet och i alla fall återfå min sopran till konserten på tisdag den 25.e.

7 kommentarer:

  1. Blä, krya på dig! Hälsar en annan förkyld som tyvärr inte har några dunderkurer att tipsa om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och detsamma till dig! Just nu satsar jag på ingefärsavkok med citron i Vata-te. Mest för att jag gillar det och det lenar så gott i halsen. Irish coffee funkar också. Bacillerna blir gladare och även jag.
      Krya på dig!

      Radera
  2. Ja, jag önskar dig lycka till och måtte du nu inte ha smittat övriga i kören (avdelningen väldigt uppmuntrande kommentarer ,-). Kram - men på avstånd -, från hon som nu ska pallra sig iväg till jobbet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar som om ganska många i kören kraxade i tisdags, men jag hoppas att jag inte smittat ner flera. Jag tror det inte eftersom jag haft förkylningen länge nu.
      Kram - från samma avstånd ;-)

      Radera
  3. Det här tipset fick jag för ett par dagar sen:
    Skala och skär 300g ingefära och koka i 7,5 dl vatten i 30 min. Sila bort ingefäran och rör i 1 dl socker. Låt det kallna och pressa i två citroner.
    Drick en liten shot till frukost varje dag.

    Krya på dig!

    SvaraRadera