torsdag 29 december 2016

Internet - I love you!

Tack, Internet ! Du är fantastiskt! Tack vare dig kunde vi ha gemensam julklappsöppning tillsammans med Henrik i London.
Så här såg det ut i London - när Tomten kom till Göteborg!
Vi kunde göra precis som vi brukar:

  • Tomten läser rimmet och delar ut paket till alla
  • I tur och ordning läser var och en rimmet på sitt paket och försöker sig på en gissning om innehållet
  • När man gissat (det behöver inte vara rätt) öppnas paketet och alla "oh-ar" och "ah-ar" och sedan är det nästas tur.
  • Under tiden dricks det kaffe och äts saffranskladdkaka med vispgrädde och skrattas mycket åt tokiga rim och tokiga gissningar
Ååååh, så roligt det var! På besök var också en kompis till Anders. Hen hade varit på familjejul, men ville komma till oss och det fick hen såklart!

Ett av mina paket var ganska tungt och det kluckade betänkligt när jag skakade det lite.
Sönerna vet vad mamman tycker om! Fin gin och väldigt god tonic därtill!

5 kommentarer:

  1. Tycks väldigt trivsamt!! Ja, internet är ju någons gåva till mänskligheten, även om det kan missbrukas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så mysigt, fast det var på distans! Sen är det ju det där med bruk och missbruk - det är mänskligheten i ett nötskal.

      Radera
  2. Hvor er det fantastisk - så holdt I jo næsten jul sammen :)
    Det er så herligt med de rim, det bruger vi ikke i Danmark.. Kunne du gætte at du fik gin :) ?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var härligt! Vi skriver alltid rim och det är så roligt. De brukar vara ganska dåliga, men det är lite av meningen.
      Nej, jag kunde inte gissa att det var gin. Jag minns inte rimmet nu, men det var nåt om Indien och Kinin. :-)

      Radera
  3. Vad kul att ni rimmar! Det var bara jag som gillade det när jag var liten och här är det inget man gör och det är ju inte så roligt att rimma själv. Låter som en mysig tradition.

    SvaraRadera