torsdag 6 december 2012

Dagen idag

Dagen idag - torsdag - ligger öppen. Jag kan göra det jag vill och ibland är det inte alltid så lätt att veta vad man vill. Dessutom ska det balanseras med vad jag eller nån annan tycker att man måste, borde skulle.
Det har varit mycket av det senare i mitt liv och numera försöker jag att inte kännas vid alla "måsten, borden skulle" från andra och helst inte från mig själv heller.
Men det är inte lätt.
Det går oftast mer energi åt att sortera alla dessa förväntningar och outtalade krav än att faktiskt bara uppfylla några av dem..

Men idag blir det i alla fall promenad i snön med lille Sigge till ateljén och arbeta lite inför vårt Öppet Hus som är den 11 dec.
Tjenixen!


2 kommentarer:

  1. Ja, bara så du vet, så behöver du inte känna något måste-eller-borde-eller-skulle från kjolmadamen ,-)

    SvaraRadera
  2. Ditt paket har aviserats idag, men jag har inte hämtat det än. Det blir nog i morgon!

    SvaraRadera