lördag 22 december 2012

Hemma hos oss - nu!

Vid 11-tiden kom Henrik från Borås med bussen för att fira jul med oss och för att bo här i ett par månader innan han fortsätter till studier i Tyskland nästa termin.
Vi åkte hem och jag gick en runda med julhunden och Henrik fortsatte hem till lillebror och åt brunch.
Maken skötte inköp, kom hem och lämnade kassar och gick iväg igen.
Själv tvättade jag håret och åkte iväg för att träffa en ev. privatelev till vårterminen. Väl hemma igen träffade jag sönerna i trappan tjoandes och skrattandes. De hade "gjort värsta handlingen i saluhallen till julbordet"; färs av björnkött och en hel rökt hjortfiol. 
Mannen tillagar revbensspjäll i julmust och jag vågar knappt gissa vad som komma skall.
Henrik och jag åkte till ateljén och hämtade overlockmaskinen, mönsterpapper och lite annat sybehör. HYan ska sy en "nyårs-outfit" och skulle göra mönster och då har jag lovat att assistera. Man kan säga att ateljén har flyttat hem.
Senare ikväll kommer en kompis till H för att sova över här och julhunden tycker nog att det år lite oro i lägret.
Själv tycker jag att julstämningen börjar infinna sig trots att ingen gran är klädd, inte alla klappar är inköpta och skinkan ofinns.
Så är det hemma hos oss - nu.
Björnfärs


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar