onsdag 9 januari 2013

Regnpromenad

Tog bussen till ateljén idag. Luftrören är inte vän med regnluften och jag kände ändå att jag måste ut. Jag sa hej till kollegan Eva och fick överraskande en julklapp, som blivit "över". En bok var det med den roliga titeln "De obotliga optimisternas klubb" av Jean-Michel Guenassia. En riktig tegelsten på 625 sidor och hans debutroman.
Expressen skriver:
Hur gör man för att skriva en så fet bok med så lätt hand? De obotliga optimisternas klubb lyser av den speciella egenskap fransk film ibland träffar: en bitterljuvt allvarlig lättsamhet. Varje mening är så noga bearbetad att den verkar fångad i flykten; helt konstlös.

Det bådar gott! Får se om jag håller med!




Gick hem i regnet och var inne på Lidl och köpte lite mat, tulpaner och en lampa till sybordet.På Lidl kan man hitta allt möjligt.
Det är Gunnar-dagen idag och därför inköptes några praliner till mannen till kvällskaffet; päron i cognac, hallonpanacotta och några med annat gott innehåll.
In i zooaffären och köpte lite kattmyntapastiller till huskatten. Dr fanns också Viggo, en minst sagt livlig, brun-vit Springer Spaniel, som gärna hälsade och slickade. Han var ett år gammal och ett riktigt energiknippe och sååå söt.
Sedan hem igen till värmen.

2 kommentarer:

  1. Sikke en skøn titel på en bog ! En klub jeg ikke ville være ked af at være et medlem af. Men er nok ikke så optimistisk :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du ska läsa baksidestexten. Den handlar om 60-talets Europa och utspelar sig i Frankrike. Inleds med Sartres begravning, men den ÄR tjock.

    SvaraRadera