onsdag 7 januari 2015

Lova och lova!

Jaha, så kom jag fram på telefon till VC och får förhoppningsvis ett recept så jag kan hämta ut en flaska Cocillana i eftermiddag. Det vore underbart att kunna sova utan sömntabletter en hel natt och att vakna lite piggare. Men jag är inte ensam om att vara sjuk. Trots att jag ringde 7.02 till akuttiderna, så var de slut när sköterskan ringde tillbaka vid halv tio.
Nåja, bara jag får min medicin så jag slutar hosta och kan sova och att livet kan återgå till hur det var före november.
Kanske blir jag så pass att jag kan återuppta mina långa promenader igen? Det skulle kännas bra.

Hur var det nu med nyårslöftena? Har ni avgett några eller...?
Mitt nyårslöfte är att sticka mig en sån här:
fast jag vill nog ha den lite längre och med hellånga ärmar. Jag tycker att den är så fin!


4 kommentarer:

  1. Ja, nåt så vansinnigt vacker! Tänkte först att det var Gudrun Sjödéns .., nån ny katalog, men icket, alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är en norsk stickdesigner som heter Solveig Hisdal, som gjort beskrivningar till tröjor och koftor m.m. efter gamla mönster på kläder från
      museer.
      Jag är så glad att jag har den här boken, för den är slutsåld och slut på förlaget sedan flera år.
      Jag fick tag på min på ett antikvariat, men jag har sett exemplar på Tradera, som kostat upp emot en tusenlapp. En eftertraktad skatt!

      Radera
  2. Det är som då i höstas när jag ringde tio minuter efter att telefontidsbokningen öppnade och alla telefontider redan var slut...
    Inga nyårslöften här men flera ambitioner :)
    Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då blir man trött! Jag undrar alltid hur det går till, men hur som helst, så har jag fått Cocillana och nu känns det mycket bättre.
      Ambitioner är bra, nästan bättre än löften - eller "löften om en målsättning",som en politiker en gång sa.

      Radera