tisdag 12 april 2016

EFIT en tisdag



Idag är det dags för EFIT igen och jag försöker vara med! Tack vare Ulrika kan jag det! Fler som är med hittar du här!

Vid 9 vaknar jag och ser att svullnaden efter operationen stadigt går neråt!

Vid 10 dricker vi morgonkaffe och läser nyheter, Henrik och jag. Han är hemma från London i veckan och det är bara såååå mysigt!



Vid 11-tiden är det dags för frukost i ateljén med Maria

Vid 12-snåret har ett par jeans blivit som nya igen, med en ny blixtlås. Ägaren blev så glad. Han trodde att han skulle behöva köpa sig ett par nya. 

Vid 13-tiden är det ordning i trådlådorna igen!

Vid 14-tiden har jag klippt till några nya tunikor i linne...

...och hängt upp den nya jeansblå linneponchon...

...och den läckra cerisefärgade, randstickade. De är stickade i 100% lin och är såååå snygga och användbara. Fler färger hittar du i min webshop 

Vid 15-tiden går jag hemåt och möts av vitsippor utanför dörren till ateljén. De första jag sett i år.


En stund senare försöker jag komma ihåg den nya koden. Gjorde jag det? NEJ!

Vid 16-tiden gör jag mig en baconomelett och dricker kaffe.
Lyssnar igenom stämmorna till körövningen ikväll.

Kl 17.02 uppdaterar jag efitbilder och har ringt min körkompis och sagt att jag inte kommer till körövningen ikväll. Jag hostar och snorar och orkar inte. Men så fort jag lagt på ångrar jag mig och tror att jag petar i mig en Alvedon och åker dit i alla fall! Det är ju så kul!

När jag är på väg till vagnen vid halvsex-tiden upptäcker jag att caféet har fått nya stolar på uteserveringen. Fräcka!

Inte så många resande vid den här tiden. 


Vid halvsju har vi startat själva körövningen och understämman börjar öva sin stämma.  Den här terminen kör vi 60-talstema och Flower Power. Nu övar vi på Monday, monday och vår körledare är underbar! Det kommer att låta bra på konserten i maj!

Vid 20-tiden är det roliga slut och var och en går hem till sitt.

Kl. 21 slår jag upp ett glas vin och låtsas att det är den whisky, som skulle lena min såriga hals.  Katten Shiva är helt ointresserad av vin! Badehotellet börjar nu. Jag älskar danska tv-serier och danska språket!


Vid 22 chattar jag med Pernilla och försöker reda ut hur många som kommer till vår träff i morgon kväll. Sedan går jag till sängen och fortsätter läsa min bok så Efitdagen slutar här!

14 kommentarer:

  1. Hahaha klassiskt det där med att komma ihåg koder! Det finns bra appar för att skriva ner dem, annars skulle jag aldrig klara mig!
    Ser ut som en härlig dag! Vad duktig du är vid symaskinen! Imponerad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte lätt! Ändå brukar jag komma ihåg det ganska bra, men nu har vi en ny, och då...
      Tack för komplimangen! Jag har en liten syateljé och en webshop (www.storartat.se). Jag syr linnekläder i starka färger.

      Radera
  2. Kikar in hos dig och kollar hur du har haft det idag.
    Och tack för besöket :-)

    https://auroraaurum.wordpress.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tittade in! Välkommen igen!

      Radera
  3. Vilka underbara kreationer du skapat!
    Det är verkligen ett elände när de byter koder, muskelminnet är starkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Vonkis! Jag har gjort lite nya modeller med svart som bas, men färg måste det också vara!
      Jo, det tar tid att lära om, och så byter de igen!!!

      Radera
  4. Hej :)

    Kikar in din dag så här långt :)
    Skönt att svullnaden börjar ge sig.
    Inge skoj att vara svullen inte. Hoppas att det läker fint.
    Så duktig du är på att sy :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    ps. Vår katt är snart 15år och han har ont i rygg (minns ej vad det heter). Så han kommer att få äta denna medicin som är ett smärtstillande livet ut. Det fungerar kanon bra med medicinen och han har lättare att röra sig. ds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är skönt att det börjar gå ner. Hela ögat var blåsvart och igensvullet, men nu är det bara lite kvar.
      Tack för komplimangen! Jag syr linnekläder och lite accessoarer och säljer i min lilla webbutik.
      Så skönt att kissemissen kan må bättre med medicin! Min Shiva är 10 år, men ännu så länge pigg och kry!

      Radera
  5. Vilken urläcker grön färg på tunikan! Jag kanske skulle anlita madame att sy en klänning till mig, om hon har tid i vår någon gång?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är den härlig! Just de tyget är lite för grov till klänning, men de går säker att få till ett lite tunnare om madammen så önskar!

      Radera
  6. det var fine klær det... håper du husker koden !!
    Takk for titten!!

    Eirin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Frolic-Eirin! Jo, nu ska jag väl komma ihåg den - hoppas jag!

      Radera
  7. Ja, koder ja.. jag som har 7-8st bensinkort i jobbet. Inte är det lätt :) Hoppas whiskeyn funkade! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojoj, jag hoppas att du har ett system för att komma ihåg alla koderna.
      Tyvärr hade vi bara Laphroaig, som jag inte tycker om, så det blev lite kaffe istället! :-(

      Radera