fredag 2 februari 2018

Borrrhammare

Någon av mina grannar har i dagarna tre med ojämna mellanrum borrat i betongväggen med vad vi tror är en borrhammare. Misstänker att de tar bort kakel i sitt badrum. Den överröstar t.o.m. min tinnitus och jag försöker parera med hårdrock  (Volbeat), men det lyckas inget vidare.

bildkälla
Jag blir väldigt stressad och störd av såna här ljud. De går inte att undvika, såvida man inte lämnar hemmet.
Bara att bryta ihop och hoppas att det blir lugnare kvällstid!

2 kommentarer:

  1. Hemskt! Jag minns en vårdag när grannen lejt Trädgårdstjänst att med nån slags brännare ta bort allt ogräs som dykt upp mellan exakt varenda gatusten som finns på innergården och jag kan lova dig att det är m ä n g d e r! Två av mina lediga dagar - då jag drömt om att sitta ute och njuta av starens sång - försvann i ett enda oljud!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ljudet är inte heller roligt eller helvetespåfundet lövblåsare!

      Radera