torsdag 26 april 2018

Änglaklänningar

Idag låter jag Prematurföreningen Mirakels ordförande tala från Prematurbloggen:

Vill din arbetsplats få änglaklänningar?

Sedan 2013 syr vi änglaklänningar - begravningskläder, dopklänningar, mössor och lakan till (prematura) barn som dör på sjukhus. Vi donerar dessa till neonatalavdelningar runt om i landet. 

När vi förlorade vår ena prematura tvillingflicka Kirsty såg jag det bristande utbudet, vilket gav grunden till detta arbete.  
Jag har lärt mig att vi inte bara stöttar sörjande föräldrar utan ofta även de som donerar bröllopsklänningen, de som syr, klipper och sprider information om vårt arbete. Vi hjälper andra samtidigt som vi hjälper oss själva.

Jobbar du på neonatalavdelning, förlossning, begravningsbyrå, är sjukhuspräst, diakonia eller hospice och ser att änglaklänningar, mössor, dopklänning och lakan (sista vilan) är något ni vill erbjuda sörjande föräldrar på er arbetsplats? Ni stöttar inte bara de sörjande föräldrarna utan ni visar även att deras barn är viktig och en del av deras familj även om barnet avlidit. Den känslan hjälper sorgearbetet och ger familjen stor styrka. Kontakta mig: pernilla.brown@prematurmirakel.se 
Dela gärna vidare! 
Information om vårt arbete: http://www.prematurmirakel.se/index.php?p=5 

Änglaklänningar närbildDopklänning lila bandWraps o mössaÄnglaklänningar 2


2 kommentarer:

  1. De blir så fina och söta och alla lägger verkligen sig vinn om att de ska bli fina och värdiga.
    Du kanske vill vara med i nätverket och sy, nu när du fått symaskin (eller du kanske känner någon som vill?)

    SvaraRadera