lördag 14 april 2018

Städa en lördag

Ny brosch (pin) - årets majblomma i svart och guld!
Alldeles utsjasad sitter jag i soffan och bloggar lite. Att dammsuga överallt med ont i benen är inte roligt - förresten är inte dammsugning nån gång roligt. Varje gång jag dammsuger blir jag så arg!
Inte sådär irriterad utan riktigt ilsken! Varför?
Jag vet inte - det har alltid varit så. Kanske för att jag tycker att det är så tråkigt och blir arg för att jag måste städa. Eller så är det nåt annat...

Knäna verkar ha parkerat sig i läge status quo, trots alla behandlingar och besök hos läkare och sjukgymnaster...men man får inte ge upp...I veckan fick jag tag på en ortoped/idrottsläkare och har fått bokat en tid till mitten av maj.
Kanske kan han tala om vad det är för fel och kanske dessutom behandla det, så att jag kan bli bra igen.

Diagnoser jag fått under vägen är "artros, muskelfästeinflammation, meniskgrej (?), inflammation i senorna"... Röntgen visade ingen artros och det var jag väldigt glad för. Det räcker så bra med det lilla jag har i tumlederna.

Håhåjaja - tur att solen skiner och att det finns garn och tyger!

Strumpor till en strumplös!


8 kommentarer:

  1. Nja, dammsugning är måttligt trevligt, men å andra sidan går det ju rätt snabbt. Dammtorkar gör jag i princip aldrig. Det tycker jag är mycket värre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är värre! Jag har en dammvippa som jag använder ibland, men det är ju mest till att flytta runt dammet.

      Radera
  2. Jag blir också arg av dammsugning.
    Men nu har jag så litet hus att jag kan sopa. Det är trevligare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sopar ibland, men tycker att det blir så långsamt.

      Radera
  3. Fy sjutton så tråkigt det där med dina knän.
    Håller verkligen tummarna för att det ska lösa sig.

    Jag började ju träna på ett gym i veckan och talade med och fick träningsinstruktioner av innehavaren.
    Nämnde det där med artros och han tyckte det var konstigt att alla människor får den diagnosen nuförtiden.
    Kanske ett lätt svar från läkarna som inte har tid och lust att engagera sig i patienterna längre.
    (har min vårdcentral i åtanke)

    Kram/Barbro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu hoppas jag verkligen att det kan bli nåt slut på detta.
      Jag håller med dig om att artros verkar vara nåt man kan ta till när läkare inte vet riktigt.
      Jag fick röntgat mina tumleder och då konstaterades "måttlig artros". Jag köper nåt som heter "Artrox" på apoteket och det tycks hjälpa. I< varje fall får jag ont om jag INTE tar dem.
      HOppas att ditt gymmande kan hjälpa dig!
      Kram på dig också

      Radera
  4. Vilket elände med knäna! Här rastassnabeldraken dagligenoch jag har alls inget emot det (även om det är väldigt skönt när jag kommer från jobbet och den nu föräldraledige maken har städat ;)). Drar mig däremot till minnes alla barn -och ungdomsår. Det var oftast mamma som städade, men någon gång i månaden tog pappa hand om det. Alltid tidiga lördagsmorgnar. Alltid med att städa badrummen först. Och därefter dammsugning av huset. Alltid på rysligt dåligt humör.
    Tänk, det hade jag alldeles glömt fram till det att jag läste ditt inlägg 😄

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det är 1. att jag MÅSTE dammsuga, 2. det otrevliga ljudet 3. att jag i ilskan ofta spänner kroppen och får ont i ryggen, som gör att jag blir arg.
      Det hjälper lite med musik i öronen, men inte tillräckligt.

      Radera