tisdag 10 januari 2012

Göteborgsmix

I Slottsskogen finns det en "nappträd", där bar som ska sluta med napp kan hänga upp den. Det har blivit en hel nappar med tiden.

I "vår" park växte det så det knakade i somras.


Jag gick på kurs i höst och lärde mig tova sjalar. Ende mannen var kursledaren.

Inge"Ingo" Johansson står numera staty utanför Ullevi.

Luciasemla. Ny högtid?

Strax före jul bjöd jag mig själv på "fiskpedikyr". 


"Fish spa

Låt fötterna få en fiskpedikyr utförd av små fiskar som ger micromassage och avlägsnar hård och död hud. Det österut så populära fenomenet fiskpedikyr har kommit till Sverige för att stanna!
  • Ca 40 minuter fotvård utförd av fiskar
  • Peeling och micromassage
  • Ökad blodcirkulation
  • Annorlunda och avslappnande pedikyr

Upplevelsen Fish spa - pedikyr med fiskar

De små Garra-Rufa fiskarna har använts sedan början av 1900-talet i medicinskt syfte. Fiskarna har inga tänder utan nibblar försiktigt bort döda hudpartiklar och överflödig hud. Man sätter sig bekvämt till rätta och sänker ned fötterna i vattnet, därefter är det dags att låta fiskarna göra sitt jobb. Känslan är mycket behaglig och kan jämföras med att doppa fötterna i kolsyrat vatten.
Fish spa är en mycket skonsam och hälsosam behandlingsmetod. Blodcirkulationen stimuleras och resultatet blir mjuka, silkeslena och hälsosamma fötter. Dessutom har fiskarna ett enzym i saliven som lämnas på huden och påstås ha läkande effekt."
Det kan jag rekommendera!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar