onsdag 3 oktober 2012

Nordic Fabric Fair 2012


Det blev en Boråstur i alla fall och det var ganska så kul på tygmässan. Jag beställde lite tyger att färga själv från en mycket intressant agentur som finns i Uppsala. De har en hel del ekologiska tyger och tyger gjorda av brännässla, hampa och andra växter. Mycket linnetyger och linneblandningar kan man hitta och de köper också in enskilda partier tyger, som de sedan säljer ganska billigt. Men när det är slut så är det slut!

Tygmässan håller hus idet gamla  lokstallet i Åhaga. Det är därför det står ett lok i entrén

Henke äldste sonen) bjöd på kaffe hemma hos sig och visade mig sina mönster och vi diskuterade lite design och tittade på en video från en modevisning hos Gucci.
Väl hemma igen gjorde jag en "äggakaga" [eggakauga] à la LCHF och den blev riktigt bra.


2 kommentarer:

  1. Vad härligt att du kom iväg! Hoppas på att du inte får betala ont för det nu i efterhand.

    SvaraRadera
  2. Kattis:
    Ja, det var ganska roligt. Jag var där inte så länge och jag tror att jag fick lite energi av att fika med sonen.
    Så idag känns det bra.

    SvaraRadera