söndag 18 augusti 2013

Efit på en söndag

Idag är det Ett Foto I Timmen-dag (EFIT). Tanken är att man ska dokumentera sin dag med ett foto i timmen. Det är fler som gör så och dem hittar du här
Jag ber om ursäkt för de dåliga bilderna.
De är tagna i mörka rum med mobilkameran. Jag ska skärpa mig uppåt dagen.


Min efit-morgon startar vid 10-tiden och Shiva undrar: Ska vi äta frukost nu?


Vid 11-tiden har jag fått i mig svart kaffe och sitter vid datorn och gör bl.a. lite reklam för mina fina ponchos på min Facebook-sida.


Vid 12 sitter jag fortfarande med datorn i soffan och bloggar samt tittar in lite på andra efit-deltagare. Det är lika roligt varje gång att få följa med på andras dagar!


Vid 13-tiden blir det "brunch" - omelett


Vid 14-tiden letar maken "elprylar" i förrådet. 



Vid 15-tiden blir det kaffe tillsammans med mina favoritsaker, garn och nya katalogen från Textilhuset.


Vid 16 ser jag på friidrotts-VM i Moskva - sista dagen och försök i 4x100 m


Vid 17-tiden är vi hemma hos Anders och Ella och blir bjudna på pannbiff med löksås. Som man ser på faten så var det jättegott.


Efter maten blir det kaffe och man kan få en halv kopp om man vill.

Vid 18.30 tiden är en av hyllorna uppsatta i hallen. Lampor ska sitta på undersidan och lysa neråt



Vid 19-snåret ligger vädurskaninen Stampe under fåtöljen och vilar sig.


Vid 20.00 är vi hemma igen och jag hara stickat klart den ena sockan och börjat på nästa.
Det är så kul att sticka med garn som mönstrar sig själv och Trixie är ett mysigt sockgarn. Inköpt hos Garnstumpan

17 kommentarer:

  1. Visst är det kul att kolla in andras dagar. Måste kolla upp din facebooksida genast.

    SvaraRadera
  2. Kikar in på din dag!
    Jättefin poncho, ska kika in på din FB-sida!
    Omelletten ser jättegod ut!

    SvaraRadera
  3. Trots att jag tycker efit är himla kul, har jag aldrig kommit mig för att haka på.

    SvaraRadera
  4. Kollar in din efit och var bara tvungen att kolla in Storartat! Och så hittade jag en sjal som jag bara måste ha....jag försökte beställa, men får bara felmeddelande :-(

    SvaraRadera
  5. Härligt att få följa med dig på din dag, Ann.

    Här har det också varit massor med VM-tittande och som alltid, när allt är tillända, undrar man vad man nu ska titta på?
    Jo, AT-läkarna, ikväll.
    Blir det.

    SvaraRadera
  6. Vilken tuff mugg. Det blir varma och snygga sockar.

    SvaraRadera
  7. Medea: välkommen till STORARTAT.

    Charlotte: Ponchosarna (så kan det väl ändå inte heta?) är faktiskt fina! och mjuka och sköna att ha på.

    Bloggblad: Nästa gång tycker jag verkligen att du ska hänga på!

    Sofia: maila mig på ann@storartat.se så ordnar vi det

    Elisabeth: Vist är det lite trist att VM är slut men AT-läkarna är superbra och det vill jag verkigen inte missa.

    SvaraRadera
  8. Häftig mugg. Bara älskade den:)

    SvaraRadera
  9. linusson: Texten på muggen lyder:
    Du sa en halv kopp! :-) Sockorna blev aningen för stora, så jag får nog ge bort dem till någon frusen... Men garnet är härligt att sticka med

    SvaraRadera
  10. Sofie Hillersand:
    Jag tror att muggen är köpt på Buttericks om du är sugen på en sådan.

    SvaraRadera
  11. Här hittar du koftan Sadie. Men du har kanske redan hittat den på ravelry?

    SvaraRadera
  12. DEN ja...den har jag sett förr och den är sååååå snygg!!!

    SvaraRadera
  13. Ha ha ha, det var en rolig kopp :-)

    SvaraRadera
  14. Jag hoppas att mitt mail kom fram igår kväll, har haft lite problem med den :-)

    SvaraRadera
  15. Jag undrar jag, om poncho är ett plagg för mig? Minns 70-talet, och mammas till mig stickade, då när jag ständigt satt fast i något... Jag är nog på tok för yvig!

    SvaraRadera
  16. Hur som helst, så är dina superfina! :)

    SvaraRadera
  17. Wow, snygg socka!
    Friidrott är kul! :D

    SvaraRadera