onsdag 22 januari 2014

Strategiskt arbete

Igår startade hästarbetet för att få tillbaka sömnen och må bra.
I korta drag:
Diagnos av läkaren - tydliga signaler på att utmattningssyndromet är nära
                               tydliga signaler på väg in mot depression
                               alldeles för mycket stress
Behandling:              ett antal mediciner till hjälp + klar strategi att få till en bättre sömn

Läkaren lovade att följa upp och höra av sig inom en vecka. Då ska jag vara om inte som ny, så på väg till mot mitt gamla jag. Jag ser fram emot det, men det kommer inte att bli lätt.
Hur som helst - att sova är guld värt!


9 kommentarer:

  1. Jag börjar tro att den här träffen i Göteborg, med påföljande konsert .., tog musten ur dig, allra älskade Ann! Lycka till nu och stor och varm kram härifrån!(Lyssnar till fransk musik .., gör hjärtat glatt!)

    SvaraRadera
  2. Elisabet:
    Men det var så roligt alltihopa!!

    Nja, jag tror kanske att det var julmarknaden och julöppet i ateljén som blev strået som fick kamelens rygg att knäckas. Men nu ska det väl bli rätsida på allt.
    Just nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli 22 så att jag kan gå och lägga mig (jo, det är sant). Efter en kort natt och ingen eftermiddagssömn är jag så trött så jag är yr.

    SvaraRadera
  3. ...och förstås stoooor kram tillbaka, älskade E.

    SvaraRadera
  4. Ta hand om dig ordentligt. Kram

    SvaraRadera
  5. Pøj pøj - godt du har en god læge, der kan hjælpe og støtte.

    SvaraRadera
  6. Cicki:
    Jag gör mitt allra bästa! Nu kan det bara bli bättre, fast jag är otålig.
    Kram till dig

    SvaraRadera
  7. Miri:
    Det är INTE roligt, men jag har hittat en förstående kvinnlig läkare, som jag tycker mycket om. Hon ska nog få ordning på mig, känns det som.

    SvaraRadera
  8. Att inte kunna sova trots att man är aptrött, det är verkligen en förbannelse. Hoppas verkligen att läkaren kan hitta den rätta medicinen för dig.

    SvaraRadera
  9. frktjatlund:
    Ja, det är det verkligen! Men jag tror på att det ska rätta till sig så småningom.

    SvaraRadera