måndag 19 oktober 2015

Dear Jane!



Lunchen idag avåts hemma tillsammans med fina Jane. En av de kvinnor som jag lärt känna via ett nätverk och som alltid ger mig så mycket energi. Jane är född i England men har bott i Sverige i 30 år.
Det spelar ingen roll hur trött man är för när man träffat Jane några timmar så är tröttheten eller melankolin eller vad det nu har varit, som bortblåst! Vi är lika gamla, kan prata om allt och skrattar åt samma saker. Inte minst viktigt!

Sådana vänner vill jag ha många av, men de är inte så lätta att hitta. Det gäller att ta tillvara dem man hittar!

2 kommentarer:

  1. Låter underbart! Och det är förunderligt vilken energi somliga människor har .., då menar jag inte ORK, utan utstrålningsenergi som smittar av sig. Det finns såna kunder i affären också och man är så påverkad när dom går sin väg. Det liksom smittar.

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt! Tyvärr funkar det ju på andra hållet också, med surkorvar som blir energitjuvar. Sedan jag blev sjuk försöker jag att hålla dem borta!

    SvaraRadera