tisdag 20 oktober 2015

Master Henrik



Den unge mannen på bilden är vår äldste son, Henrik! Han kan numera titulera sig MA!
En kort stund efter att han for iväg till Landvetter för vidare befordran till London kom posten.
I ett stort kuvert avsänt från University of Westminster låg Henriks examensbevis!
Så nu har han papper också på att han klarat "Master of Arts in Fashion Business Management with distinction."
Det där sista visste jag inte vad det var, men det betyder att det är högsta betyget.

Ja, nu vet ni det och nu ska jag inte skryta mer med det!

12 kommentarer:

  1. Skryt på, det förtjänar han verkligen. :) Och du med!
    GRATTIS Henrik!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är ju det där med mammahjärtat! :-)

      Radera
  2. Jag har sagt det förut och säger det igen: om inte mammor och pappor (och syskon och mormödrar och andra i släkten) får "skryta" om sina barn, vem får då göra det? Och inte ser jag det som skryt .., det är ju så det är bara och visst blir man lycklig när det ordnar sig för barnen! Stort grattis Henrik!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du alldeles rätt i Elisabet! Jag kom på nu att i Skåne finns det ett talesätt som är:
      "Vi skryder ente, vi sier baura som de e!
      Så då gör jag det!

      Radera
  3. Jag menade förstås, att det är så som vi ska göra.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du kan skryta hur många gånger som helst om det. Grattis till Henrik!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Cicki, Då kanske jag gör det rätt vad de ärt! :-)

      Radera
  5. Grattis Henrik, bra jobbat! Klart du ska skryta Ann!!! Kram från Emma och Sam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska hälsa honom det, Emma! Pussa Sam från mig!

      Radera