måndag 10 januari 2011

Nattfundering


Jag sitter och försöker förstå mig på amerikansk fotboll. Inte så lätt, men det kommer så sakteliga. Just nu är det match mellan Green Bay Packers och Philadelphia Eagles. Fräcka namn har de i alla fall.


Förut tyckte jag att det var alldeles obegripligt. Det verkade som om de sprang planlöst och efter en kort rusch sprang de in i en mur av motståndare och spelet blåstes av. Ibland fick de poäng. Varför det och hur mycket åt gången?
Idel frågetecken, men efter att ha sett en match tillsammans med Mellansonen, som mycket pedagogiskt förklarade ett och annat, så klarnade en del. Ikväll har jag suttit ensam och försökt begripa vad de sysslar med och ...faktiskt...förstod jag inte när det ena laget gjorde en dundertabbe!!
Än funkar hjärnan ibland - även för inlärning av nya saker.


Annars har det varit ganska lugnt för min del idag. Äldsten och Yngsten har varit på Ikea tillsammans och båda har också hämtat det allra mesta av sina saker, så nu kan man väl säga att de flyttat hemifrån på riktigt.


Själv har jag bytt en blixtlås i en jacka och en i en inlinedräkt, lagt upp två tunikor  till en kompis och lagat ett par jeans till Yngsten. Jag kom in i ett syflow helst plötsligt och jag bara älskar min symaskin.


I morgon ska jag sy ett par sjalar, men mer om det senare. Nu är det Godnatt...ZZZzzzzzzzz...

10 kommentarer:

  1. Eftersom man säger bokmal kan man inte säga symal också då......jo, så bestämmer vi; symal! ;-D

    Tack för länkningen vännen, jag blir lika glad varje gång jag ser det...och när någon kommenterat...eller blivit följare...

    I love blogglandia...man kan nog säga att jag blivit en bloggmal ;-D

    Kram från en som snart ska ner under täcket igen.../caja

    SvaraRadera
  2. Amerikansk fodbold, er ikke lige mig..Har dog ikke sat mig ind i det - som du.
    at være i et syflow, det kender jeg til, dog er det længe siden sidst.

    SvaraRadera
  3. Ja det kräver nog en hel del att förstå sig på utländska sporter! Lite intresse måste man nog ha ;)
    Låter som du får en härlig måndag, skulle gärna byta med dig..!!

    SvaraRadera
  4. När jag var på Nya Zeeland såg jag rugby för första gången och fick reglerna förklarade för mig vartefter saker hände. Det var jättekul!

    SvaraRadera
  5. OOhhh..vad trevligt..då ses vi på fredag då...tiden väljer man själv...ja du får ju ha lite koll på om körledaren är vaken och alert...men du...vänta till efter Hem till gården.. ;-D och du...du får sjunga i precis vilken tonart du vill, bara du kommer.

    Ps. Blev håret bra?

    Trevlig kväll/caja

    SvaraRadera
  6. caja;
    Symal, blir det. Fast hör blir det inte liggande så länge att det går mal i tygerna =)

    SvaraRadera
  7. Losarina:
    Det är inte lätt att förstå sig på reglerna och poängsystemet i amerikansk fotboll. Då är det mycket lättare med vanlig fotboll =)

    Jag hoppas att du kommer in i ett syflow snart. Det är så kul!!

    SvaraRadera
  8. hugan:
    Jag tycker det är kul att se om jag kan begripa det och så har jag ju pedagoger i familjen i form av sönerna, som talar om efterhand vad jag ser för nåt. Då blir det lättare och mer intressant.

    SvaraRadera
  9. Maj:
    Ungefär så är det här hemma också. På det viset begriper jag snart både MMA, thaiboxning och amerikansk fotboll.

    SvaraRadera
  10. Caja: Fredag blir det! Ska bli spännande att se vad det blir för repertoar. Jag gillar det mesta - hehe - och jag kan ju alternera mellan stämmorna =)

    SvaraRadera