onsdag 5 januari 2011

Tiddelipom...

Snön vräker
ner - tiddelipom
alltmer ju
mer - tiddelipom
alltmer ju
mer - tiddelipom
det snöar.

Och nästa
vår - tiddelipom
om bra det
går - tiddelipom
i mina
tår - tiddelipom
det töar.
(
Nalle Puh´s visa, A A Milne)
Visan inger ett visst hopp om varmare tider.



Idag har jag varit hundvakt till den här fina vovven, medan matte jobbade. Han brukar vara på dagis, men det var stängt idag och även så på fredag. Han heter Addis och är en storpudel, men av den lite mindre sorten, och sååå snäll och rolig. När vi ska gå ut så hoppar han jämfota och snurrar som en stor, svart studsboll. Nu i snön hoppar han runt och nosar och gräver, så han är mer vit än svart. Katten Shiva håller stenkoll på var han är och var han är, men han ignorerar henne fullständigt.

7 kommentarer:

  1. Hahaha då fick man sig en sångstund inne hos dig med ;-D Tack!

    Åh..jag gillar Pudlar...mest storpudlarna, de är så himla trevliga och glada.

    Ha en fin kväll....trallallalaTiddelipom/caja

    SvaraRadera
  2. Kan du melodin? Jag tror inte att jag hört den nån gång? Pudlar är studsiga som Tiggr i Nalle Puh =)
    Tralla på....

    SvaraRadera
  3. Tiddelipom vilken fin Pudelherre!

    Har en liten Lagottofröken som också studsar av glädje i snön, just nu ligger hon o sover så sött :)

    SvaraRadera
  4. Lagottofröknar är också himla söta. Jag har sett henne på din blogg. Ett riktigt charmtroll!!

    SvaraRadera
  5. Han var ju riktigt snygg! Vad kul att få vara matte sådär i bland.

    SvaraRadera
  6. JA, det är jätteroligt. Jag känner mig lite malllig när jag är ute med honom och andra hundägare blir plötsligt så pratsamma. Men jag skulle nog inte vilja ha hund på heltid och behöva gå ut på kissrunda i ur och skur. Då är det lättare med Drottning Shiva, som går i sin PeeWeelåda.

    SvaraRadera
  7. Hahahaha nej jag kan inte melodin...men man kan väl improvisera ;-D

    SvaraRadera