söndag 4 november 2012

Grotta

En har gått in sin grotta och en annan befinner sig utanför. Men det blir mycket stickat!
Jag har börjat sticka "småvarmt" till julklappar. Vem som ska få vad är dock oklart än så länge.

Garnet är i 100% merinoull och lite flammigt i lila och brunt. Perfekt till "småvarmt". Överst är det en halsduk i resårstickat, tumvantar och nederst en rutstickad "halsorm".


Jag har också börjat på ett par sockor likadana som de HÄR
För de julintresserade redan nu kan jag tipsa om Tålamodspåsens "julblogg". Hon är en fenomenal stickerska och kan nog överraska med en adventsstickning (istället för adventskalender) och annat kul:
http://jultalamod.blogspot.se/

4 kommentarer:

  1. Helt enkelt skitsnyggt!!!

    Hoppas att det löser sig med grotteriet ...., sånt är trist.

    Jag föredrar explosion och så är det över.

    SvaraRadera
  2. Jag föredrar också explosion, men det är svårt att gräla med någon som tiger.

    Kul att du tycker om mitt stickade.
    Förresten; håll utkik i morgon i brevlådan!

    SvaraRadera
  3. Det håller en från galenskapen! Stickningen alltså.

    SvaraRadera
  4. Kattis:
    Du har så rätt. Vad gjorde man uten stickningen?

    SvaraRadera