lördag 5 maj 2012

Syrran skriver...



Vi  gjorde det!! Det som så många talar om, men sällan gör. ”Karlavagnen” har t.o.m. haft ett helt program om det. Vi flyttade från Göteborgs centrum - med allt stök och buller, fina affärer och stort kulturutbud – till ”redia bonnalannet". Mannen var redan pensionär och jag skulle snart bli det. Vi började leta hus utanför storstaden på flera olika ställen i landet med det ljuva pensionärslivet i tankarna.
Efter ett tag föreslog Mannen, att vi skulle sikta in oss på området bortom Härryda. Och där fanns HUSET, som sa ”välkommen hem till oss två”. Vi körde tillbaks till Göteborg - helt euforiska – och döpte huset till Blå Stället. Tänk, så fel man kan ha!
Ganska snart var vi husägare och flyttade in i huset omgivet av vitsipps – och liljekonvaljbacke, di-kor i hagen, Lockö strumpfabrik och hästar med föl. Dock ingen trädgård – bara tomtmark. Där fanns mitt uppdrag.
Men först skulle jag börja pendla till jobbet med Västtrafik. Inga problem! Mannen fick också prova på busslivet, när han skulle till ”Clas Ohlson” och ”Pennies from Heaven”.
Livet med min nya chef fungerade inte så bra. Jag hade brutit handleden. Men hon verkade tro, att jag brutit huvudet. Det blev några svåra månader!


forts...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar