onsdag 24 april 2013

Änglar, hjärtan och saxar för Nepals flickor

bild: Anita Widell
De här fina saxarna kom i min brevlåda idag. De hade jag beställt av en kvinna, Anita Widell, som jag kommit i kontakt med via Facebook. Hon gör halsband och armband i ståltråd, ljus och mörk, son hon säljer till vänner och bekanta och alla pengar skickar hon till en organisation, som heter Love Nepal.  Love Nepal arbetar med flickor i Nepal.

"LoveNepal finns till för att rädda unga flickor ut ur prostitution. Flickor som på grund av gamla traditioner tvingats sälja sina kroppar.Dessa flickors öde är bestämt från födelsen, de är bestämda till ett liv som slavar. De anses vara en handelsvara som människor får göra vad de önskar med."
Hon gör oftast hjärtan och änglar, men saxarna var en specialare till mig.Gå in på hennes sida och se på hennes fina saker och köp till dig själv eller till någon annan. Det är ju till flickorna i Nepal.
Här kan du se Anitas smycken! Jag är sååå glad för mina saxar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar