söndag 7 april 2013

En söndag i april

Söndagen startade 6.30 med att jag vaknade tvärt och kunde INTE somna om, fastän jag var såååå trött. Till sist gav jag upp och gick upp och läste GP. Efter några timmar frös jag lite och gick tillbaka till sängen. Läste lite mer i min bokreabok "Vitlöksballaderna" och nästa gång jag slog upp ögonen stod klockan på 11.47. Jaha, så kan det bli.
Gick upp och bryggde kaffe och njöt av söndagen - NOT. Maken fick ett ryck och började putsa fönster, iskall luft forsade in på mig och jag mulnade betydligt. Dessutom drog han fram snabeldraken och väsnades runt med!!! Men det blev fint...
Jobbat lite har jag också gjort idag. Sytt i knappar i en kavaj och sprätt isär ett par uniformsbyxor och en uniformsjacka åt en man, som expanderat mitt på. Pilligt, men roligt att jag kan...


Fast jag blir förvånad över att det finns folk som lämnar bort plagg när det fattas en knapp. Hellre betalar än gör det själv, men det är bra för mig.
Ikväll är det Babel och i morgon blir det lunch med Maria på IKEA. Det blir också roligt!

PS. Hajen mår bra

2 kommentarer:

  1. I dag inträffade det sällsynta att jag vaknade strax efter sex och var pigg. Säkert glädjeruset från igår... Och nu vid åtta ska jag ta mig an dagen.... Fast jag kanske slaknar om ett par timmar. Bäst att passa på att hinna få nåt gjort innan dess.

    SvaraRadera
  2. Bloggblad:
    Härligt med glädjerus och så roligt att det gick så bra!!! Glädjerus kan sitta i länge och det är bara att njuta - och slakna när det blir dags!

    SvaraRadera